Vi har köpt ett hus byggt 1981 där t.ex. taklisterna är s.k. skugglister. De är dessutom felvända för att man skulle kunna spika dem i taket i st.f. i gipsväggarna. Alla lister, dörr- golv- och tak- är bruna. Det finns väl ingen anledning att behålla någon "stil" vid renovering i det huset?

I taken sitter spontad furu, ibland laserat och ibland lackat. Vi vill ha vita tak och en riktig taklist, t.ex. den smala allmogelisten.
Kommer det att se konstigt ut tro?
 
Just nu är detta ett utseende som jag tror är ganska hatat men om trettio år är det säkert många som återskapar det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.