Vi har köpt ett hus byggt 1981 där t.ex. taklisterna är s.k. skugglister. De är dessutom felvända för att man skulle kunna spika dem i taket i st.f. i gipsväggarna. Alla lister, dörr- golv- och tak- är bruna. Det finns väl ingen anledning att behålla någon "stil" vid renovering i det huset?
I taken sitter spontad furu, ibland laserat och ibland lackat. Vi vill ha vita tak och en riktig taklist, t.ex. den smala allmogelisten.
Kommer det att se konstigt ut tro?