Hej!
Vi har ett eternittak som vi gärna vill behålla, men skulle vilja ha ett underhåll på det, tex kolla så det inte sitter för lösa plattor och byta en och annan spik i plattorna
Vi bor lite utanför Trelleborg i Skåne, men hittar ingen som håller på med det .
Det måste väl finnas någon som gör sådant fortfarande.

Sedan behöver vi en takfirma som kan sätta upp en godkänd steghållare till stegen som går upp till stegen som sitter på taket för att kunna rensa skorstenen.
Någon som har haft eller känner till några som sysslar med detta.
//Lars

Rickard.
Nej det finns ingen som sysslar med detta yrkesmässigt då det är snudd på eller rent av olagligt. Som jag förstått det får man yrkesmässigt bara riva bort asbest och inte jobba med det på något annat sätt.

Vill man som privatperson laga så är det okej om man tänker efter och förstår vad man håller på med.

Redigerat:
Rickard. Rickard.ag skrev:
Nej det finns ingen som sysslar med detta yrkesmässigt då det är snudd på eller rent av olagligt. Som jag förstått det får man yrkesmässigt bara riva bort asbest och inte jobba med det på något annat sätt.

Vill man som privatperson laga så är det okej om man tänker efter och förstår vad man håller på med.
Aha trodde man fick underhålla det man har men inte lägga nytt eternittak. Visst som egen ägare av mitt tak får jag hålla på , men trodde även vissa firmor som har kunskapen och gått asbest utbildning fick hålla på förutom att bara riva och bygga nytt.
//Lars

När jag hade eternittak så hittade jag leverantörer som hade likadana plattor men utan asbest då.
Men det blev inget med det. Jag rev ner skiten och satte plåt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.