Jag ska montera ett par begagnade fönsterdörrar på uterummet, okänt fabrikat. Har tittat bland litet olika tillverkares monteringsanvisningar och vissa säger att man ska palla undersidan av karmen med klossar och dreva, medan andra (skånska byggvaror) säger att man ska lägga ett fotbleck och ställa karmen rakt på denna.
Tänker att det kanske blir bättre ventilerat med klossar? Träbjälklag och kommer att montera dörren på samma nivå som innergolvet