14 913 läst ·
56 svar
15k läst
56 svar
Bedömning offert på badrum
Ja nej jag kommer montera en armatur i taket. Men spottar kändes overkill.S saltet skrev:
Finns ju jord, n och töndtråd både till en spegel eller badrumsskåp samt i taket.
Det enda som ska ändras är matningen till tm/TT som ska flyttas ner. Så det plus central med jfb är enda eöjobbet förutom installation av spegel eller spegelskåp över handfatet
Det är vad jag betalade ex rot för 10 år sedan. Då ingick bildning av hela plattan plus värmerör, men jag skötte all rivning. Ingen inredning ingick, men våtmatta och kakel.S saltet skrev:Vi har renoverat 3 badrum i närtid och hade aldrig accepterat denna offert. Med tanke på ÄTA priset så är deras kalkyl byggd på denna prisnivå och den är hög.
Dessutom ska man betala för hyra av maskiner mm. Är detta en liten skutt. Mycket på löpande avråder bestämt.
Min erfarenhet säger att 6 kvm borde kosta ca ca 120.000 inkl allt exklusive det du ska köpa själv.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Så här gör oseriösa företagare för att offerten ska låta billig och i slutändan drar det iväg med en massa ÄTA på löpande vilket man som kund inte har någon som helst koll på...R Relining skrev:
Att ha löpande på rivning och uppsättning av väggar är för mig som kund och novis i ämnet väldigt förvirrande då jag inte har en susning om vad kostnad för material och tidsåtgång är för ett sånt jobb.Paul-Staffanstorp skrev:
Deponiavgifter ingår inte heller i offerten jag fått. Vad kostar det egentligen?
Jag hoppas de andra offerterna jag väntat på är tydliga så en lekman kan få ett hum om vad slutnotan blir.
"Eget material såsom kommoder, blandare... ska godkännas av oss"
Vad är det för dumheter?? Skulle byggfirman bestämma vad ni får ha?
Sedan skriver de att de inte ingår i offerten.
Håller med de andra, den här offerten är skum.
Vad är det för dumheter?? Skulle byggfirman bestämma vad ni får ha?
Sedan skriver de att de inte ingår i offerten.
Håller med de andra, den här offerten är skum.
Angående punkten för inköp där de hänvisar till Dahls prislista - 15% + moms. Grossisterna kör skyhöga kundprislistor så rabatten du får är långt mycket sämre än ordinarie pris i butik. Låtsasrabatt helt enkelt.G Grizlo skrev:Hej, har tagit en offer på ett badrum på ca 6kvm. Är min livs första offert på ett badrum så har iprincip noll koll på vad som är rimligt eller inte.
Vad säger ni om detta?
Första raden där det står rivning och uppsättning gips så står det "löpande". fick inte riktigt med det på bilden.
[bild][bild] [bild]
Jag brukar alltid kräva inköpspris + 25 procent i påslag (+moms) Då blir det rimligt. Innan jag kom på detta så nämnde jag aldrig något och naturligtvis blev det tokdyrt.