10 860 läst ·
25 svar
11k läst
25 svar
Baxi Innova 30 fläkt går inte - får ingen ström.
Ja
Det är bara en motor med ett fläkthjul på. Ingen broms eller så. Det låter som lagerhaveri.
Nya problem vid höstens eldningsstart.
Fick byta pumpen på Laddomat 21, passade på å tömma systemet och monterade riktiga kulventiler på alla anslutningarna till 21an, i stället för det skit som var original. ( ca 20 år gammal). Nya problem:
Fläkten stannar inte när veden brunnit ut. Fel ?
21an laddar inte tankarna. pannkretsen fungerar bra , ca 80 grader i hela kretsen.
Pga. skallskada orkar jag inte läsa i manualen eller här på forumet, men gör det lätt för mig och frågar här.
Är nog reläfel respektive termostatfel, men var o vilka?
Fick byta pumpen på Laddomat 21, passade på å tömma systemet och monterade riktiga kulventiler på alla anslutningarna till 21an, i stället för det skit som var original. ( ca 20 år gammal). Nya problem:
Fläkten stannar inte när veden brunnit ut. Fel ?
21an laddar inte tankarna. pannkretsen fungerar bra , ca 80 grader i hela kretsen.
Pga. skallskada orkar jag inte läsa i manualen eller här på forumet, men gör det lätt för mig och frågar här.
Är nog reläfel respektive termostatfel, men var o vilka?
Om panntemperaturen är rätt så laddar laddomaten som den ska.
Att fläkten inte stannar beror sannolikt på rökgastermostaten. Antingen felställd eller ur funktion.
Att fläkten inte stannar beror sannolikt på rökgastermostaten. Antingen felställd eller ur funktion.
Tacck Daniel 109.
Panntemp blir 80-90 , visas oxå på in-ut termometrarna på 21an, men inget varmavatten verkar gå ut till tankarna, röret dit helt kallt. troligen termostatpatronen i 21an? 21 har varit i drift ca 20 år. Endast bytt pump nu i höst.
Panntemp blir 80-90 , visas oxå på in-ut termometrarna på 21an, men inget varmavatten verkar gå ut till tankarna, röret dit helt kallt. troligen termostatpatronen i 21an? 21 har varit i drift ca 20 år. Endast bytt pump nu i höst.
Nej, i så fall skulle pannan överhetta. Är panntemperaturen normal får leta efter fel på andra ställen.
Har du öppnat alla ventiler efter pumpbytet?
Ström fram till laddpumpen?
Ström fram till laddpumpen?
Okej, det skrev du inte. Börja med att kolla så att alla ventiler är öppna. Du kan testa med att stänga av pumpen. Då borde du få viss laddning.
Bra att det löste sig. Tyvärr kan råden bli riktigt dåliga när det saknas information i frågan.
Bra att du återkopplade med lösningen.
Bra att du återkopplade med lösningen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden