Är också väldigt nyfiken på erfarenheter av Baxi 50 . Är ni nöjda med pannorna och hur stora tankar har ni ?

Hur stora tankar du behöver beror mer på huset än pannan.

Vi har 240 m2, 3m3 i acctankar, 600 liter (tror jag...) i golvvärme-slingor och en baxi50.
Tanken är/var också att koppla in garaget mot detta system, men latmasken bet mig så jag har inte hunnit dit än....
Jag är väldigt nöjd med pannan, haft den i 3år nu och det har aldrig strulat för mig.

P Picard78 skrev:
Vi har 240 m2, 3m3 i acctankar, 600 liter (tror jag...) i golvvärme-slingor och en baxi50.
Tanken är/var också att koppla in garaget mot detta system, men latmasken bet mig så jag har inte hunnit dit än....
Jag är väldigt nöjd med pannan, haft den i 3år nu och det har aldrig strulat för mig.
Laddar du fullt på ett ilägg vid normalt vinterväder?

När toppen av tankarna är på 40->50grader så eldar jag.
Gör ett ilägg upp till luck-kanten (mular inte pannan full, ska man göra det?).
Det brinner ur på ungefär 2 timmar och 20min, sedan gör jag ett halvt sådant ilägg till. Då har jag typ 70 grader från topp till botten.

När det är minus eldar jag absolut varje dag. När det är plus kan det räcka med varannan.
Har lite att göra med hur frusen fru och döttrarna är. I år har vi eldat konstant pga 24 grader som innetemp.... vilket är helt absurt men så är det...

//Picard

Förbrukat 14m3 sedan 1a september förra året.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.