Bauhaus kasst samspel mellan priserna på hyllan och det "i systemet".

Skulle köpa tätningstejp där, eftersom jag sett på nätet att de var billigast i min stad.
Tejpen finns på tre olika ställen i butiken (alla listade på hemsidan). Alla tre ställen hade olika priser på hyllan, men alla var högre än det jag sett på nätet.

När jag väl betalade så gick den in för priset jag förväntade mig, så jag behövde inte tjafsa. Jag blev tillfälligt nöjd.

Men förtroendet för Bauhaus är inte högt, de är inte mitt första eller andrahandsval för byggvaror.

• Gilla
Klass0n och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
F Fyout Jkoyg skrev:
Bauhaus kasst samspel mellan priserna på hyllan och det "i systemet".

Skulle köpa tätningstejp där, eftersom jag sett på nätet att de var billigast i min stad.
Tejpen finns på tre olika ställen i butiken (alla listade på hemsidan). Alla tre ställen hade olika priser på hyllan, men alla var högre än det jag sett på nätet.

När jag väl betalade så gick den in för priset jag förväntade mig, så jag behövde inte tjafsa. Jag blev tillfälligt nöjd.

Men förtroendet för Bauhaus är inte högt, de är inte mitt första eller andrahandsval för byggvaror.
Det är ju också en fördel, för är det lägre pris på lappen än på nätet så fotar jag alltid lappen och får det priset. Fördelen med att de är en otrolig oordning i den affärn

• Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Köpte några paket vinylgolv på Bauhaus för tre veckor sen och idag drog en rea igång på just golv och det jag köpte har nu fått sänkt pris. Totalt 796 kr billigare nu än vid köptillfället.

Gäller det någon prisgaranti vid såna tillfällen, att Bauhaus prismatchar mot sig själva när det är rea?

Redigerat:
Keiller Keiller skrev:
Köpte några paket vinylgolv på Bauhaus för tre veckor sen och idag drog en rea igång på just golv och det jag köpte har nu fått sänkt pris. Gäller det någon prisgaranti vid såna tillfällen?
Om inte, så ta med ditt gamla kvitto. Kör dit och köp golvet för det nya priset. Gå bort till återköp med golv och det gamla kvittot.

• Gilla
Fridhems och 2 till
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Om inte, så ta med ditt gamla kvitto. Kör dit och köp golvet för det nya priset. Gå bort till återköp med golv och det gamla kvittot.
Ja, så går ju att göra.
Undrar om man ska försöka den enkla vägen först, utan att ta omvägen genom varuhuset och lasta de sex paketen det är frågan om?

Keiller Keiller skrev:
Ja, så går ju att göra.
Undrar om man ska försöka den enkla vägen först, utan att ta omvägen genom varuhuset och lasta de sex paketen det är frågan om?
Ja försök på det enkla sättet först.

• Gilla
Keiller
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Köpte några paket vinylgolv på Bauhaus för tre veckor sen och idag drog en rea igång på just golv och det jag köpte har nu fått sänkt pris. Totalt 796 kr billigare nu än vid köptillfället.

Gäller det någon prisgaranti vid såna tillfällen, att Bauhaus prismatchar mot sig själva när det är rea?
Jag tror inte det när man kikar på deras villkor. Det står att de prismarchar mot konkurrenter och vid prissänkningar inom 30 dagar.

Kanske kan de vara schyssta om du frågar dem, jag tror dock att jag fick igenom en liknande grej på hornbach men det var ett tag sen så detaljerna är lite suddiga.

K Klass0n skrev:
Jag tror inte det när man kikar på deras villkor. Det står att de prismarchar mot konkurrenter och vid prissänkningar inom 30 dagar.

Kanske kan de vara schyssta om du frågar dem, jag tror dock att jag fick igenom en liknande grej på hornbach men det var ett tag sen så detaljerna är lite suddiga.
Ja, det är lite luddigt i villkoren på deras hemsida men jag minns nån här i tråden som fick pengar tillbaka för nåt verktygsskåp han köpt nån vecka före en rea. Jag håller mig inom 30 dagar i alla fall så det är ju värt ett försök

• Gilla
Klass0n
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Keiller Keiller skrev:

Det fungerar! Har gjort det två gånger själv med just golv. Är du premiummedlem är det 90 dagar!

• Gilla
Keiller
  • Laddar…
Ja, det borde ju gå. Kollade det finstilta lite mer och det ser ju ut som att deras egna prissänkningar ingår i prisgarantin.
Text om prisgaranti med markerade delar som förklarar prisreduktioner och täckning för sänkta priser i annonser och flygblad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Keiller Keiller skrev:

De prismatchar själva mot sin egna rea. Står tydligt på deras hemsida.

Keiller Keiller skrev:
Ja, det gick alldeles utmärkt. En trevlig och snygg flicka i kundtjänst knappade lite på sin dator och tre minuter efter att jag kilade in i varuhuset var det klart 😃

• Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
Ett proffstips är att gå dit dagen innan rean börjar och köp varan med bauhauskortet om det är bra rabatt och risk att du blir utan vara för att sedan prismatcha dagen efter.

Gjorde så med ett Yale som dom skulle sänka typ 50% och bara hade 5st av i lager. Personalen sa nått i stil med "du vet att det är först imorgon som det låga priset gäller" o jag svarade att vi ses vid lunch för en prismatchning så slipper jag stå o armbågas vid intresse på morgonen o kan ta sovmorgon 🤘

• Gilla
nissenhj och 5 till
  • Laddar…
L LordJN skrev:
Ett proffstips är att gå dit dagen innan rean börjar och köp varan med bauhauskortet om det är bra rabatt och risk att du blir utan vara för att sedan prismatcha dagen efter.

Gjorde så med ett Yale som dom skulle sänka typ 50% och bara hade 5st av i lager. Personalen sa nått i stil med "du vet att det är först imorgon som det låga priset gäller" o jag svarade att vi ses vid lunch för en prismatchning så slipper jag stå o armbågas vid intresse på morgonen o kan ta sovmorgon 🤘
Ett annat proffstips är att kolla om det som finns på kampanj finns på Hornbach till ett högre pris - då får du det 10% billigare än på Bauhaus

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
L LordJN skrev:

Det behöver du väl inte ens bauhauskortet för? Bara betala o ta kvitto och gå tillbaks, de gör ett återköp och sen köper du det igen för nedsatt pris. Så gjorde jag fast i en annan affär. Eller vad ger bauhauskortet för fördel?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.