183 775 läst ·
421 svar
184k läst
421 svar
Bauhaus prisgaranti på 12%, bara mygel och båg?
Du får vänta tills klipparen finns på lager.F Fixarjon skrev:
Det är 12% under konkurrentens priset.Dr Benz skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Dvs 8791 spänn...
Japp det var jag som tänkte fel. Helt rätt ju…
Varan måste finnas i lager hos konkurrenten och ha en fysisk butik någonstans i Sverige för att den skall vara giltig. Gäller inte renodlade e-butiker.
Varan måste finnas i lager hos konkurrenten och ha en fysisk butik någonstans i Sverige för att den skall vara giltig. Gäller inte renodlade e-butiker.
Beställ en på varje ställe, det är väll prisgaranti i 30 dagar?F Fixarjon skrev:
Det bör gå fint. Jag köpte en byggställning på Bauhaus, ett tag senare (inom 30 dagar) sänkte jula priset på samma vara någon hundralapp under vad jag betalade på Bauhaus. Skickade in det till Bauhaus och fick tillbaka pengarna.F Fixarjon skrev:
Se till att det är precis samma vara bara, dvs. samma EAN-nr.
Tack! Beställertveksamt skrev:
Om man ska vara lite Djävulens advokat...F Fixarjon skrev:
Så finns ju risken att den inte kommer in i den andra butiken, eller att de höjer priset.
Ett alternativ vore att vänta med att beställa hos Bauhaus förrän den verkligen finns i lager hos konkurrenten.
Du kan ju också beställa hos Bauhaus nu, men inte hämta ut den förrän nästa vecka när konkurrenten har den i lager. Jag har för mig att de håller varan i 4 dygn. Så du får tajma det lite. Då kan du släppa affären.
Eller köp och hämta hem den nu men inte använda den, så att du kan lämna tillbaka den. Detta gäller väl om du egentligen inte tycker den är värd 9995 kr.
Jag hade köpt den nu, hämtat den och låtit den ligga i obruten förpackning.
Bevakat den andra butikens lagerstatus och skickat iväg så snart den fanns i lager och hade det närmat sig de 60 dagarnas öppet köp Bauhaus har hade jag övervägt att lämna tillbaka den då (om inte förr).
Bevakat den andra butikens lagerstatus och skickat iväg så snart den fanns i lager och hade det närmat sig de 60 dagarnas öppet köp Bauhaus har hade jag övervägt att lämna tillbaka den då (om inte förr).
Prisgarantin gäller ju inte mot renodlade nätbutiker. Någon som vet hur de drar gränsen? T.ex. Rinkaby Rör verkar ha ett par butiker i landet, men de kallar ju sig "VVS Butik Online", så jag misstänker att det inte gäller mot dem ändå?