F Fixarjon skrev:
Hur gör man på bästa sätt. Ska köpa ny robotgäsklippare. Kostar 9 995 på Bauhaus men 9 990 på ett annat ställe där man kan förbeställa dem och de kommer i lager nästa vecka.

Hur gör man på bästa sätt för att köpa på Bauhaus men få nyttjat deras prisgaranti ?
Du får vänta tills klipparen finns på lager.
Dr Benz Dr Benz skrev:
Men du skall alltså nyttja prisgarantin för 12 procent på 5 kr? Det blir inte många karameller..
Det är 12% under konkurrentens priset.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Dvs 8791 spänn...

• Gilla
Dr Benz och 1 till
  • Laddar…
Japp det var jag som tänkte fel. Helt rätt ju…

Varan måste finnas i lager hos konkurrenten och ha en fysisk butik någonstans i Sverige för att den skall vara giltig. Gäller inte renodlade e-butiker.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
F Fixarjon skrev:
Hur gör man på bästa sätt. Ska köpa ny robotgäsklippare. Kostar 9 995 på Bauhaus men 9 990 på ett annat ställe där man kan förbeställa dem och de kommer i lager nästa vecka.

Hur gör man på bästa sätt för att köpa på Bauhaus men få nyttjat deras prisgaranti ?
Beställ en på varje ställe, det är väll prisgaranti i 30 dagar? :)

FredrikR FredrikR skrev:
Du får vänta tills klipparen finns på lager.

Det är 12% under konkurrentens priset.
Okej, så vänta in att den finns i lager. Screenahotta detta. Beställa på Bauhaus och sen göra ett ärende?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
F Fixarjon skrev:
Okej, så vänta in att den finns i lager. Screenahotta detta. Beställa på Bauhaus och sen göra ett ärende?
De gånger jag nyttjat prisgarantin har jag gjort så. 👍
Inte varit några bekymmer.

FredrikR FredrikR skrev:
De gånger jag nyttjat prisgarantin har jag gjort så. 👍
Inte varit några bekymmer.
Funkar det att beställa redan nu ifrån Bauhaus och sen skicka för prisgaranti 1-2 veckor senare?

F Fixarjon skrev:
Funkar det att beställa redan nu ifrån Bauhaus och sen skicka för prisgaranti 1-2 veckor senare?
Inte provat själv men det bör ju gå om prisgarantin gäller i 30 dagar som det skrivs ovan. 👍

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
F Fixarjon skrev:
Det bör gå fint. Jag köpte en byggställning på Bauhaus, ett tag senare (inom 30 dagar) sänkte jula priset på samma vara någon hundralapp under vad jag betalade på Bauhaus. Skickade in det till Bauhaus och fick tillbaka pengarna.
Se till att det är precis samma vara bara, dvs. samma EAN-nr.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Det bör gå fint. Jag köpte en byggställning på Bauhaus, ett tag senare (inom 30 dagar) sänkte jula priset på samma vara någon hundralapp under vad jag betalade på Bauhaus. Skickade in det till Bauhaus och fick tillbaka pengarna.
Se till att det är precis samma vara bara, dvs. samma EAN-nr.
Tack! Beställer

F Fixarjon skrev:
Om man ska vara lite Djävulens advokat...

Så finns ju risken att den inte kommer in i den andra butiken, eller att de höjer priset.

Ett alternativ vore att vänta med att beställa hos Bauhaus förrän den verkligen finns i lager hos konkurrenten.

Du kan ju också beställa hos Bauhaus nu, men inte hämta ut den förrän nästa vecka när konkurrenten har den i lager. Jag har för mig att de håller varan i 4 dygn. Så du får tajma det lite. Då kan du släppa affären.

Eller köp och hämta hem den nu men inte använda den, så att du kan lämna tillbaka den. Detta gäller väl om du egentligen inte tycker den är värd 9995 kr.

Jag hade köpt den nu, hämtat den och låtit den ligga i obruten förpackning.
Bevakat den andra butikens lagerstatus och skickat iväg så snart den fanns i lager och hade det närmat sig de 60 dagarnas öppet köp Bauhaus har hade jag övervägt att lämna tillbaka den då (om inte förr).

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Köpt nu men packar inte upp förarens de kommer in i lager hos andra butiken 😊

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
É
Prisgarantin gäller ju inte mot renodlade nätbutiker. Någon som vet hur de drar gränsen? T.ex. Rinkaby Rör verkar ha ett par butiker i landet, men de kallar ju sig "VVS Butik Online", så jag misstänker att det inte gäller mot dem ändå?

Om dom har en fysisk butik så skall det gälla.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.