Farstatjej90
Hornbach har akvarier som barnen gillar. Därför är Hornbach bättre än Bauhaus.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
På mina lokala Bauhaus och Hornbach är skillnaden att det ena stället anställer folk med hela hjärnor som har kundservice i vokabulären...
 
  • Gilla
  • Haha
Drmek och 4 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Hornbach har akvarier som barnen gillar. Därför är Hornbach bättre än Bauhaus.
Bolist anslutna eller oberoende byggvaruhandelare brukar inte ha sånt och man slipper därmed onödiga kostnader för "utsmyckning" i lokalerna om man handlar där
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
tommib
Det är inte utsmyckning. Hornbach säljer akvarier och fiskar. Lite lustigt för ett byggvaruhus men visst.

Hornbach är väldigt mycket bättre än Bauhaus. Det enda som är sämre är egentligen förfarandet i driveinhallen. Man plockar på sig grejerna och skriver ner allt på en lista. Sen går man in och betalar. Därefter kör man ut, men via varukontroll som kollar i bilen att det stämmer med kvittot. Om det är lugnt i butiken så spelar det inte så stor roll men när det är mycket folk blir det till att köa två gånger och det är irriterande.
 
  • Gilla
reez och 5 till
  • Laddar…
Farstatjej90
F fribygg skrev:
Bolist anslutna eller oberoende byggvaruhandelare brukar inte ha sånt och man slipper därmed onödiga kostnader för "utsmyckning" i lokalerna om man handlar där
Vadå utsmycknad? Dom säljer ju fiskarna.🤔
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Vadå utsmycknad? Dom säljer ju fiskarna.🤔
Intressant!
 
tommib tommib skrev:
Det är inte utsmyckning. Hornbach säljer akvarier och fiskar. Lite lustigt för ett byggvaruhus men visst.

Hornbach är väldigt mycket bättre än Bauhaus. Det enda som är sämre är egentligen förfarandet i driveinhallen. Man plockar på sig grejerna och skriver ner allt på en lista. Sen går man in och betalar. Därefter kör man ut, men via varukontroll som kollar i bilen att det stämmer med kvittot. Om det är lugnt i butiken så spelar det inte så stor roll men när det är mycket folk blir det till att köa två gånger och det är irriterande.
Har du provat deras självscanning? Man slipper pappret, men måste fortfarande gå in och betala... 😁
 
  • Älska
mexitegel
  • Laddar…
tommib
Nej, ser inte vitsen med det.
 
Går snabbare i kassan, när de slipper leta efter sakerna....
 
Här skriver man bara upp en kod för varje artikel, upplever inte att de behöver leta.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Dom kanske uppdaterat systemet, jag har inte provat sen de lanserade självscanningen....

Då letade de streckkoder i ett sånt där bläddersystem med plastfickor ..
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Intressant observation. Efter att ha bläddrat runt lite bland butikerna verkar Byggmax köra med två olika prislistor, antingen 27,95 eller 31,95 per lpm. Verkar dock bero på ortens storlek snarare än geografiskt läge.
Jag tror inte att ortens storlek är avgörande. Kumla butiken har lägre priser än Pite butiken på virke trots att Närkekommunen bara har ungefär hälften så många invånare, konkurrensen från de tyska byggvaruhusen lär vara viktigare för prissättningen.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
tommib
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Dom kanske uppdaterat systemet, jag har inte provat sen de lanserade självscanningen....

Då letade de streckkoder i ett sånt där bläddersystem med plastfickor ..
Grovbetong. 5107-740.
Inga konstigheter.
 
  • Haha
pjgb och 4 till
  • Laddar…
C
F fribygg skrev:
konkurrensen från de tyska byggvaruhusen lär vara viktigare för prissättningen.
Fast varken Bauhaus eller Hornbach har väl någon butik i Kumla?
Men du har säkert rätt, noterade bara en stark korrelation till ortens storlek. Men det korrelerar naturligtvis i sin tur med konkurrensläget.
 
tommib tommib skrev:
Grovbetong. 5107-740.
Inga konstigheter.
Om man som du är bergsfogde utan grovarbetare är väl småsäckar grovbetong helt rimligt, för de flesta andra kan jag rekomendera cement i storsäck och sten och sand i lösvikt.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.