Hej,
Planerar att köpa Makita skruvdragare och tigersåg.
Det står att Bauhaus har 5 års garanti på maskiner och de kostar nån krona mindre än Hornbach där man kan använda prisgaranti och få 10% extra.

Någon som handlat maskiner från Bauhaus eller Hornbach och behövt hjälp med garanti eller support, nåt av de som ni speciellt rekommenderar?

Tack på förhand

Bauhaus har ju också prisgaranti 12%...

D Dilato skrev:
Bauhaus har ju också prisgaranti 12%...
Ja, men eftersom deras priser är nån krona lägre tänkte jag om man ska handla hos Hornbach istället, men vet inte hur deras support är.

E evoline skrev:
Ja, men eftersom deras priser är nån krona lägre tänkte jag om man ska handla hos Hornbach istället, men vet inte hur deras support är.
Två års extra garanti borde vara mer värt än några kronor lägre pris..men har du verkligen letat lägsta pris på det vill köpa?

Jag har köpt just Makita på både Bauhaus och Hornbach med prismatchning och pressat priset rejält.

D Dilato skrev:
Två års extra garanti borde vara mer värt än några kronor lägre pris..men har du verkligen letat lägsta pris på det vill köpa?

Jag har köpt just Makita på både Bauhaus och Hornbach med prismatchning och pressat priset rejält.
Några kronor lägre hos Bauhaus gör att man kan använda prisgaranti hos Hornbach och spara in flera hundra kronor.
Ja, blir 2-3 maskiner som jag planerar att köpa.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
E evoline skrev:
Några kronor lägre hos Bauhaus gör att man kan använda prisgaranti hos Hornbach och spara in flera hundra kronor.
Ja, blir 2-3 maskiner som jag planerar att köpa.
Tricket är att hitta det billigare någon annan stans så du kan få både 5 års garanti och 12%🤓
Men om det inte går så visst...

Vad är det du vill köpa, kanske kan vi hitta det billigare...

D Dilato skrev:
Tricket är att hitta det billigare någon annan stans så du kan få både 5 års garanti och 12%🤓
Men om det inte går så visst...

Vad är det du vill köpa, kanske kan vi hitta det billigare...
Precis, det jag hoppades på, att Hornbach sänkte priset mer än Bauhaus 🙂

Funderar på dessa från Makita:
DDF484RTJ
DJR189Z

Bauhaus 5nårs garanti är riktigt bra. Köpte en gång en makita vinkelslip som jag brände. Makita ville inte ta den mot garanti med då tog bauhaus det istället så jag fick en ny.

Jag köper alltid på Bauhaus med prisgaranti.
Brukar alltid finnas billigare någon annanstans. Annars får man bara ge det lite tid att hitta rätt.

Dr Benz Dr Benz skrev:
Jag köper alltid på Bauhaus med prisgaranti.
Brukar alltid finnas billigare någon annanstans. Annars får man bara ge det lite tid att hitta rätt.
Ok, kan vänta och se.

Tack

E evoline skrev:
Ok, kan vänta och se.

Tack
Om det inte är jättebråttom så finns det som sagt väldigt mkt att hämta.

Sparade mer än 1500 på en toalett (5400 på Bauhaus) vid senaste köpet. Jag tänkte att dom sänker priset efter att jag hade handlat. Men antagligen tar dom gärna prisgarantierna när dom kommer för dom tjänar ändå mer på det högre priset i längden.

Trogna kunder kanske. Vad vet jag.

K
Vad täcker garantin? Vad tänker du ska hända som gör att du kanske behöver utnyttja den? Viktigt att kolla så du inte lurar dig själv med en pappersprodukt som låter bra men är ganska tandlös i praktiken

K kniv skrev:
Vad täcker garantin? Vad tänker du ska hända som gör att du kanske behöver utnyttja den? Viktigt att kolla så du inte lurar dig själv med en pappersprodukt som låter bra men är ganska tandlös i praktiken
Sant.
Vet inte, låter bara bra med 5 års garanti jämfört med 2 år (+1 år extra om man registrerar sin produkt hos Makita).

Får vänta och se lite vart man köper.

E evoline skrev:
Hej,
Planerar att köpa Makita skruvdragare och tigersåg.
Det står att Bauhaus har 5 års garanti på maskiner och de kostar nån krona mindre än Hornbach där man kan använda prisgaranti och få 10% extra.

Någon som handlat maskiner från Bauhaus eller Hornbach och behövt hjälp med garanti eller support, nåt av de som ni speciellt rekommenderar?

Tack på förhand
Handlar på båda. Båda är ungefär lika bra. Har bytt och använt garantier hos båda, inget att anmärka på.

Bauhaus är att föredra om man vill jämföra anser jag. Smidigt, ljust, ordning och reda. Allt passar från Bauhaus, snäppet bättre på det mesta. Som ICA.

Honbach kan ha tyska standarder på en del saker och passar inte riktigt i Sverige och affären är mer som en järnaffär, lite rörigt. Mer som Willys. Mörkt, pallar överallt.

• Gilla
Coolman
  • Laddar…
5 års garanti på maskiner är grymt, speciellt om man köper billigt skräp som inte borde fungera så länge. På lite dyrare maskiner (som i detta fall) har jag aldrig riktigt brytt mig då priset oftast varit fel på Bauhaus ändå, eller så finns inte rätt modell.

I övrigt lutar jag mig mest på Hornbach. Huvudsakligen pga järn, vvs och el.

Utbudet av skruv och prylar för infästning, beslag etc är mycket större på Hornbach.
VVS-avdelningen på hornbach är ett seriöst alternativ till Rinkaby för normalsortimentet. Inte tokiga priser och ett riktigt bra sortiment som täcker avsevärt mer än vad normal-svensson gör hemma.
Bra priser på material för elinstallation (eljo, hager etc) ink kablar, dosor osv gör att mycket blir handlat här istället för online.

Trävaror köper jag däremot inte på varken bauhaus eller hornbach.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.