Hej!
Har en murad skorsten med en ventilationskanal som går ner till källaren.
Där är frånluft från både tvättstuga och relax kopplad till denna kanal.
Jag skulle vilja ha mer drag i kanalen.
Kan inte sätta paxfläkt i tvättstuga eftersom luft kommer då kommer tryckas ut i relax och vice versa.
Funderar på om det går att sätta ngn fläkt uppe vid skorstenen där vent kanalen kommer upp.
Eller sänka ner den ngn dm i kanalen.
Skulle gärna vilja ha varvtalstyrning på den.
Ngn som har gjort ngt liknande?