Jag har en Automower 230 som klippt 2000 timmar och är inne på sin fjärde säsong. Jag har för mig att den klippte ca 90 minuter och laddade 45 när den var ny. Sedan två år klipper den 45 och laddar 45.

Frågan är om man ska byta batterier? Är det på något sätt dumt eller skadligt att den går på dåliga batterier. Den blir förvisso mindre effektiv.

Jag läste vidare att man gärna ska låta ÅF byta batterier på grund av registrering av detta i mjukvaran. Hur viktigt är det? Annars verkar det väl relativt lätt att byta själv - om man fettar ordentligt efteråt ;-)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.