geschwint skrev:
Köra borrhammare i tegel är som att spika i glas, inge bra, det blir lätt kross. I tegel är slagborr bäst eller vanlig borrmaskin med slagborrbits.
Jag tänkte tidigare likadant. Fast efter att ha uppgraderat till bättre sds-borr så har jag inte haft det minsta problemt med kross i tegel.

Daniel_N skrev:
Jag tänkte tidigare likadant. Fast efter att ha uppgraderat till bättre sds-borr så har jag inte haft det minsta problemt med kross i tegel.
Tack för tipset!

Det kostnaden fick jag till något högre med dagens kurs ca 2500 med två batterier men det är fortfarande oerhört bra.

Maskinen låter nästan väl fantastisk för att vara verklig.

18v, 32/50 Nm och endast 1,8 kg i vikt!

Gebex skrev:
Tack för tipset!

Det kostnaden fick jag till något högre med dagens kurs ca 2500 med två batterier men det är fortfarande oerhört bra.

Maskinen låter nästan väl fantastisk för att vara verklig.

18v, 32/50 Nm och endast 1,8 kg i vikt!
Är det makitan som hänvisades till? Kikade snabbt på den tyckte det såg ut som en vanlig skruvdragare utan sds-fäste.

Gebex skrev:
Det är Makita BHP452RFWX 18v Two Speed Limited Edition Combi Drill som avsågs. Länken till produkten är
[länk]

Har den SDS-Fäste?

Smile.75 skrev:
Har den SDS-Fäste?
Vad jag kan se så har den inte SDS. Men man kanske kan köpa till det?

Smile.75 skrev:
Är det makitan som hänvisades till? Kikade snabbt på den tyckte det såg ut som en vanlig skruvdragare utan sds-fäste.
Jag besvarade Gebex ursprungliga fråga som kom en bit in i tråden, och han specade inte SDS som nåt krav, därav den kanske något förvirrande tipsningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.