Tänkte köpa ny Slagborrmaskin. Används primärt för icke slagborrning men ibland kan man behöva borra ett hål eller två i tex tegelvägg.

Idag har jag en Bosch grön sladd, den funkar helt okej. Men tänkte kanske att en Bosch blå med batteri skulle fungera lika bra, vad säger ni? Vilken ska man köpa isåfall?
 
Mats-S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
borra ett hål eller två i tex tegelvägg
Duger lugnt med en batteridriven då. Men om det är så sällan ... kan du inte köra vidare med din Bosch grön?
Ska du ha en batteriare, kan ju vara klokt att om möjligt välja en med batteristandard som passa dina nuvarande batterimaskiner.
 
Mats-S Mats-S skrev:
Duger lugnt med en batteridriven då. Men om det är så sällan ... kan du inte köra vidare med din Bosch grön?
Ska du ha en batteriare, kan ju vara klokt att om möjligt välja en med batteristandard som passa dina nuvarande batterimaskiner.
Det är min fars som jag "lånat" :) samt det är rätt jobbigt ibland om man ska upp någonstans och dra fram förlänginskabel
 
Ska du inte borra i hårdare material än tegel duger det fint med en vanlig skruvdragare och bra borra (Bosch multiconstruction tex.) och ska du borra i mycket hårdare material så bör du ha en borrhammare.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Mats-S
Bosch Blå är ju aldrig fel (precis som Pripps Blå när man var ung :geek: Den duger mer än väl till dina behov, men är inte priset något problem så kör!
Då kan du ju även fortsätta med den serien så att du kan köpa dom utan batteri när du samlat på dig några maskiner.
 
Mats-S Mats-S skrev:
Bosch Blå är ju aldrig fel (precis som Pripps Blå när man var ung :geek: Den duger mer än väl till dina behov, men är inte priset något problem så kör!
Då kan du ju även fortsätta med den serien så att du kan köpa dom utan batteri när du samlat på dig några maskiner.
Jag har deras kompakta skruvdragare i blåa serien riktigt nöjd med den.
 
Jag har en sådan där slagskruvdragare, den har fått jobba ganska hårt med att borra både de ena och andra i betong och hålsten. Den går inte direkt att jämföra med min sladdrivna boschhammer som jag drar fram när jag ska göra större hål med hålsågen eller borra riktigt djupt.
Ska du slagborra upp några pluggar typ 6-8mm i tegel/betong så funkar den kalas till det. Självklart så måste borrarna vara av bra kvalité för att allt ska funka fint.

Just 2ah batteriet är riktigt trevligt, maskinen blir lätt och smidig med det på, till skillnad mot ett 5ah batteri som jag jämför med.

Summan av kardemumman, du kommer inte bli besviken.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
T tobben87 skrev:
Jag har en sådan där slagskruvdragare, den har fått jobba ganska hårt med att borra både de ena och andra i betong och hålsten. Den går inte direkt att jämföra med min sladdrivna boschhammer som jag drar fram när jag ska göra större hål med hålsågen eller borra riktigt djupt.
Ska du slagborra upp några pluggar typ 6-8mm i tegel/betong så funkar den kalas till det. Självklart så måste borrarna vara av bra kvalité för att allt ska funka fint.

Just 2ah batteriet är riktigt trevligt, maskinen blir lätt och smidig med det på, till skillnad mot ett 5ah batteri som jag jämför med.

Summan av kardemumman, du kommer inte bli besviken.
Låter bra, Kan alltid köpa en borrhammare som komplement om man ska borra betong någon vacker dag
 
  • Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
@MathiasS Hmm, kanske får drar mig till minnes att min borr gnisslar lite. De där med att smörja vet jag inte om de hjälper. =) Kanske börjar bli dags att byta ut den, villhöver en sådan du gav förslag om...
 
T tobben87 skrev:
@MathiasS Hmm, kanske får drar mig till minnes att min borr gnisslar lite. De där med att smörja vet jag inte om de hjälper. =) Kanske börjar bli dags att byta ut den, villhöver en sådan du gav förslag om...
Gnissel kan man ju inte ha. Idealo.de is your friend....!
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.