Behöver köpa en ny slagborr.
Eftersom jag ha övriga maskiner i AEGs batteridriva serie funderar jag på att skaffa även slagborren i samma serie och därmed kunna använda samma batterier.
Frågan är dock hur pass mycket den klarar av? Vi har rätt hårda betongväggar hemma så lite köls måste det vara i den.

Den här jag tänker på:https://www.bygghemma.se/verktyg-oc...askin/slagborrmaskin-18v-bsb18-cbl-0/p-749706
 
Har du hårda betongväggar behöver du nog en borrhammare för att inte bli tokig...
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Jag har kört med nätdriven slagborr förut utan några problem. Så väggarna är väl inte stenhårda kanske.
Frågan är mer om en batteridriven inte är för "trött" just för att den är batteridriven.
 
Jag har sett batteridrivna borrhammare som borrat brutalt enkelt i riktigt hård betong. Energikällan är inte avgörande, utan maskinens konstruktion snarare.
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Kört med en batteri Bosch på jobbet men då givetvis en borrhammare!

Den funkade över förväntan, använde den rätt mycket under en period då vi monterade strömskenor med 8mm och 10mm expander.

Och aeg och Bosch är väll nästan samma?
 
L Lutte skrev:
Och aeg och Bosch är väll nästan samma?
Mjaäeh, AEG ägs av Electrolux sedan 2005. AEG:s elverktyg tillverkas dock av Techtronic Indutstries, som även tillverkar Ryobi, så det är förmodligen större likheter mellan de två. (Bosch ägs sedan Hedenhös av stiftelsen Robert Bosch Stiftung GmbH.)
 
Har du hårda väggar, så skall du som många andra sagt ha en Hammarborr. Slagborr komme rdu bli tokig av.


Köp denna;
http://www.jula.se/catalog/verktyg-...re/elektriska-borrhammare/borrhammare-001199/

Den låter och väsnas, inte direkt finlir, men den kommer ta sig an dina betongväggar med bravur.

Nackdelen med batterimaskiner är att de oftast är mycket dyrare än sladdrivna.

Så var lite ärlig mot dig själv, hur ofta kommer du använda den, och kommer denna extra tusing vara värd det för att slippa dra fram en sladd?
 
ricebridge ricebridge skrev:
Mjaäeh, AEG ägs av Electrolux sedan 2005. AEG:s elverktyg tillverkas dock av Techtronic Indutstries, som även tillverkar Ryobi, så det är förmodligen större likheter mellan de två. (Bosch ägs sedan Hedenhös av stiftelsen Robert Bosch Stiftung GmbH.)
AEG Powertools är direkt ägt av TTI, som även äger Ryobi och Milwaukee.

TTI köpte AEG från Atlas Copco 2005. (Atlas köpte på -90 talet någongång)
 
oobum oobum skrev:
AEG Powertools är direkt ägt av TTI, som även äger Ryobi och Milwaukee.

TTI köpte AEG från Atlas Copco 2005. (Atlas köpte på -90 talet någongång)
Där ser man. Man lär sig något nytt varje dag.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Mjaäeh, AEG ägs av Electrolux sedan 2005. AEG:s elverktyg tillverkas dock av Techtronic Indutstries, som även tillverkar Ryobi, så det är förmodligen större likheter mellan de två. (Bosch ägs sedan Hedenhös av stiftelsen Robert Bosch Stiftung GmbH.)
AEG,Ryobi,milwaukiee
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.