H Harald Blåtumme skrev:
som jag sade tidigare så funkar kastskyddet som en mycket effektiv huvudbrytare precis som det gör på bensinsågar. Det behövs verkligen inga andra av/på-funktioner.
Nyttan jag kan se är väl att den stänger av sig om man råkar glömma det.

Annars håller jag med om att kastskyddet är utmärkt om man vill förhindra oavsiktlig start. T.ex. om man klättrar på stegar eller i träd är det vettigt att stänga av med kastskyddet. Eller om det misstänks kunna komma barn och pilla på grejorna. Man bestämmer och vet själv om sågen är på eller av.

Ja det är ju verkligen bra att sågen inte drar ur batteriet om man skulle glömma den på 🙄
Och kastskyddet är ju jättebra att aktivera ifall man bär sågen i gashandtaget när kan klättrar på stegen - det finns ju folk som aldrig ens har sett en motorsåg tidigare🙄
Och barn som leker får ju naturligtvis inte kunna starta sågen, bara leka med den🙄

På Meec-sågen drar den inget batteri när man inte sågar. Dumt förvara batteriet i sågen när den inte används, rekommenderas att ta bort batteriet.

Men som sagt, kastskyddet funkar som en säkerhetsbrytare - sågen kan inte startas om detta är aktiverat, och är sågen igång när kastskyddet slås till så stannar kedjan på någon bråkdel av en sekund precis som det ska vara.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.