Grått digitalt kodlås med blå bakgrund och vita siffror 1 till 9 samt symboler för garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Känner mig jättedum... har ett sånt här kodlås (från Crawford) till min garageport. Det finns enligt specen ett 9V batteri inuti, som nu tagit slut. Manualen förklarar hur jag byter kod, och parar motorn med kodlåset osv, men ingenstans står det något om hur man kommer in i kodlåsdosan för att byta batteri.

Eftersom leverantören monterade alltihop vet jag inte hur man öppnar kodlåsdosan. Det finns en liten plastspärr på undersidan som man kan lyfta med en liten skruvmejsel. Då kan nedre delen av yttersta plastramen lyftas lite grand, så att den lossnar i nederkant och på sidorna. Men i överkant verkar den sitta som berget, i vilken riktning jag än försöker trixa den. Är rädd att knäcka den tunna plastramen, eller något av dess fästen, om jag tar i för mycket.

Någon som gjort detta och kan hjälpa mig?

Någon som vet? Jag har samma problem...

Bästa svaret

Det visade sig inte vara så svårt. Bänd försiktigt bort "ramen", helst bara med naglarna och börja helst nerifrån. När den är borta så ser man två skruvar och därefter är det rätt självklart.

• Gilla
WaldenWoods
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.