M mdphd skrev:
Jag tycker det ær orimligt att jag skall stå før kostnader (nedlagd arbetstid, fraktkostnader samt utbetalda löner och provisioner) kopplade till affären som firman sjælv ær helt i skuld till.
Vad tycker ni?
Jag ser egentligen inget större problem alls. Du har beställt ett batteri med installation och har betalat halva priset. Det enda som hänt är att installationen är försenad ca 3mån på en anläggning som rimligen skall fungera i 10-tals år. Innebär det kostnader för dig får du kräva ersättning av leverantören.

Ångrar du dig och vill inte ha batteriet är det en annan sak. Då är det inte orimligt att firman skall ha ersättning för sina kostnader.

Firman vill ju fortsätta dialogen "för att komma fram till den lösning som känns bäst för dig", så det är väl lämpligt att göra just det. Då kan du framföra dina synpunkter och få respons direkt. Gör det gärna skriftligt så det ni kommer överens om är dokumenterat.

Vad du gör beror helt enkelt på om du vill ha batteriet du köpt eller inte.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
I
V varpan1 skrev:
Gör tydligt för dem att de har begått kontraktsbrott vilket enligt konsumentlagen ger rätt att häva köpet.
Vilken konsumentlag är det du tänker på?

I Incinerator skrev:
Vilken konsumentlag är det du tänker på?
Vad är du ute efter med dina låtsasfrågor?

I
V varpan1 skrev:
Vad är du ute efter med dina låtsasfrågor?
Det finns flera olika och jag undrar vilken som du menar passar här!

I Incinerator skrev:
Det finns flera olika och jag undrar vilken som du menar passar här!
Konsumenttjänstelagen, vad gäller tjänsten att leverera installation av en produkt, som väl i sig går under konsumentköplagen.

• Gilla
Incinerator
  • Laddar…
I
V varpan1 skrev:
Konsumenttjänstelagen, vad gäller tjänsten att leverera installation av en produkt, som väl i sig går under konsumentköplagen.
Tack! 👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.