Hej!

Sitter och planerar ny bastu nere i källaren och har fått direktiv från frugan att undersöka möjligheterna att både ha möjlighet till torr-, våt- och ångbastu (med ångbastu menar jag alltså 45-65˚C med ~40-65% luftfuktighet, inte ångbad som ju kräver kaklad el.dyl. bastu).

Är det BARA Tylö Combi bastuaggregaten (Expression Combi, Sense Combi och Combi Compact) som har möjlighet till "vanlig" torr- och vårbastu och dessutom ångbastu?

Finns det någon annan tillverkare som har aggregat med denna funktion?

Tylö Combi kostar en bit över 10.000:- och eftersom bastun har en begrnsad bdget hade det varit bra att hitta något alternativ. Blir det billigare att köpa ett separat ångbastuaggregat?

Jag har tittat på samma sak och då hittade jag ingen annan än Tylö (och jag är finne med många bastu kunniga i släkten)... :)

Jag har dock tänkt mig en kombination med 100% ångbastu, det ska fungera enligt Tylö om man har två "släta" (kakel eller glas) och två trä väggar, helst dock tre släta väggar.
Jag har ännu inte bestämt mig men troligen blir det två olika aggregat, ett för vanlig bastu och ett för ånga. "Torrbastu" finns inte i min vokabulär, en bastu är ett ställe där man kastar bad och blöter ner väggarna under uppvärmning... :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.