Hej
Detta är min första fråga i forumet. Jag har hittills hittat allt jag sökt efter, kan vara bästa kunskapskällan för husägare på nätet!
Jag har nyligen renoverat mitt badrum på bottenvåningen. I badrummet finns även en bastudel som inte renoverades. Hela bottenvåningen hade vattenburen golvvärme men jag lät mig övertalas av entreprenören att installera el-värmegolv i badrummet i stället. Nu var det ju så att badrum och bastu gick på samma slinga vilket gör att basturummet blir rejält kallt när inte bastun används, eftersom elvärmegolvet bara värmer badrummet.
Innebär detta att jag begått något misstag, ändrat i husets grundidé på ett sätt som får negativa konsekvenser och vilka skulle det kunna vara, som kondensbildning? I mina tidigare hus har det varken funnits golvvärme eller annan "rumsvärme" i bastun men då har den legat mitt i huset på ett annat sätt än nu.
Bastun har två ytterväggar och både till och frånluft går ut i det fria. Bastun har en tjock trädörr så jag märker inte av något kallras utanför bastun, än i alla fall.
Tacksam för svar
Pontus