Hejsan!
Jag har nyligen byggt om en isolerad bod till en bastu och har kvar det roliga momentet lavar.
Bastun har ett snedtak som går från 180 upp till 210.
Boden är 2,5 x 2,5
Jag försöker bifoga en enklare skiss.

Min fundering är hur jag eventuellt placerar två nivåer av lavar eller ska man sätta en i "mellanhöjd".

Tack

Skiss av bastuplan: 2,5 x 2,5 m med snedtak (180-210 cm), dörr (80 cm), fönster (90x72 cm) och placering av aggregat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K kulmedbygg skrev:
Hejsan!
Jag har nyligen byggt om en isolerad bod till en bastu och har kvar det roliga momentet lavar.
Bastun har ett snedtak som går från 180 upp till 210.
Boden är 2,5 x 2,5
Jag försöker bifoga en enklare skiss.

Min fundering är hur jag eventuellt placerar två nivåer av lavar eller ska man sätta en i "mellanhöjd".

Tack

[bild]
Det är nog helt upp till hur du vill ha det.
Två nivåer har ju fördelen att man kan välja temperatur när man bastar flera och ngn vill ha lite varmare tex
 
  • Gilla
JRMKJRM och 1 till
  • Laddar…
En lav på 450mm och en på 900mm höjd. Det ska vara lägre takhöjd i en bastu så du får sitta i värmen
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.