2 887 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Bastu - Infrakabin - Någon som provat, vart kan man prova?
Nej jag har inga planer på att gå till en bastuklubb!
Men något hotell, bad, träningsanläggning etc kanske har detta? (Sthlm) Någon som provat? Bastat ganska mkt under min uppväxt och det är ju något man saknar, i lägenheten är det inte riktigt läge att installera ett vanligt bastuaggregat dels pga platsbrist men fukt/ventilation är förmodligen det största bekymret.
Ska man tro tillverkarna kan man ställa en infrabastu i sovrummet om man så vill, alltså inget krav på våtutrymme.
Värmekällorna verkar tunna/sitta i väggarna vilket spar plats iom att inget aggregat tar upp plats i bastun.
Enligt specen är 65 C° maxtemperaturen på den jag kollat vilket känns som aningen lite kanske men infravärme kanske uppfattas annorlunda? Står att svettning och avdunstning är mycket högre i en infrakabin, står dock inte vad dom jämför med.
Någon med koll på detta påfund?
MVH
Ska man tro tillverkarna kan man ställa en infrabastu i sovrummet om man så vill, alltså inget krav på våtutrymme.
Värmekällorna verkar tunna/sitta i väggarna vilket spar plats iom att inget aggregat tar upp plats i bastun.
Enligt specen är 65 C° maxtemperaturen på den jag kollat vilket känns som aningen lite kanske men infravärme kanske uppfattas annorlunda? Står att svettning och avdunstning är mycket högre i en infrakabin, står dock inte vad dom jämför med.
Någon med koll på detta påfund?
MVH
Sökte igår när jag inte var inloggad men då hittade den inget, nu inloggad fanns det två trådar så det känns ju som att ämnet är ganska färskt ändå =) Frågan kvarstår dock om någon vet något ställe i/runt Sthlm där det finns möjlighet att provköra en med infravärme.
Andra tips och erfarenheter mottages även tacksamt, ex tips på olika tillverkare för att kunna reka lite modeller/konstruktioner samt priser.
MVH
Andra tips och erfarenheter mottages även tacksamt, ex tips på olika tillverkare för att kunna reka lite modeller/konstruktioner samt priser.
MVH
Redigerat:
Klicka här för att svara