Hej.
Jag ska bygga en bastu i min källare. Underlaget består idag av betong. Golvbrunn finns ca 2 meter bort från tänkt plats för bygge. Det nuvarande golvet lutar lite hit och dit så jag är rädd att vatten ska bli stående efter ett härligt bastubad.
Jag funderar på om jag behöver bygga fall och avrinning i bastun och isf vad som är en smart lösning.
En tanke har varit att bygga upp regelverk på golvet och gjuta fall däri för att skapa utrinning under en regel i riktning mot brunnen utanför bastun. Planen är att lägga trätrall ovanpå det gjutna golvet.
Är det nödvändigt? Är det en bra lösning? Ska man isf använda aluminiumreglar eller kan man använda träregel och fuktspärra dem på ngt sätt?
Har någon en annan lösning lyssnar jag gärna på förslag. Tack på förhand.