Ska ta och inhandla mig en "platta". De jag hat kikat på är:
samsung galaxy tab 2
och
toshiba at300

Vilken är bäst? Finns det någon annan platta som rekomenderas? För mig
går dock ipad:en helt bort.
tacksam för svar
/
M
 
  • Gilla
vedmannen
  • Laddar…
Synd att ipaden går helt bort. Vad gäller övriga är de säkert snarlika om de använder Android.
 
Om ipaddan går bort går det inte att köpa bästa surfplattan även om jag kan förstå skälen till att välja bort applesaker. Tills någonannan gör en lika bra skärm som nya paddan har så går det inte att köpa annat...
 
  • Gilla
Buuzzz
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Om ipaddan går bort går det inte att köpa bästa surfplattan även om jag kan förstå skälen till att välja bort applesaker. Tills någonannan gör en lika bra skärm som nya paddan har så går det inte att köpa annat...
Fast det är väl Samsung som gör de flesta av appels skärmar?
 
Vad ska du ha den till?

Kolla in Nexus 7. Personligen föredrar jag 7", för iPad och andra i liknande storlek är för tunga för mig (obekväma att läsa på i sängen).
 
gockemannen skrev:
Fast det är väl Samsung som gör de flesta av appels skärmar?
Näpp. LG.
 
Spelar väl ingen roll vem som gör skärmarna, uppenbarligen monterar dom inte liknande skärmar i sina egna plattor iallafall.....:)
 
  • Gilla
KoK
  • Laddar…
trojlee skrev:
Ska ta och inhandla mig en "platta". De jag hat kikat på är:
samsung galaxy tab 2
och
toshiba at300

Vilken är bäst? Finns det någon annan platta som rekomenderas? För mig
går dock ipad:en helt bort.
tacksam för svar
/
M
Hej

Slår ett slag för Tab 2 10,1 som jag själv använder. Fungerar bättre än min Ipad 1.

//Calle
 
Om du är intresserad av Nexus 7: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1353562

Notera speciellt priset, vikten och vilka omdömen den fått. Dessutom, då det är en Nexus-produkt, så kommer den få Android-uppdateringar före alla andra.
 
peternicklas
Varför inte ta en titt på Microsofts surface?
Annars är Samsung en bra platta, allt är bättre än Ipad:).
 
Redigerat:
peternicklas skrev:
Varför inte ta en titt på Microsofts surface?
...
TS var ju på gång att köpa. Surface finns bara i fantasin än så länge.
 
peternicklas skrev:
Fel, den började att säljas i torsdags.

[länk]
Det går alltså att lägga en förbeställning i USA. Ingen försäljning. När kommer den till den svenska marknaden?
 
peternicklas
Du kunde köpa den innan men nu har de stoppat leveranser utanför de länder som den har lanserats på. Såg att i UK var vissa modeller redan slutsålda.
 
Redigerat:
OK. Det kan ju vara bra för TS att känna till att Microsoft fortfarande (förra veckan) inte ens kommenterar om Surface kommer att släppas i Sverige. Det var detta jag menade med "i fantasin".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.