12 303 läst ·
96 svar
12k läst
96 svar
bästa surfplattan?
Det kommer att komma ett antal surfplattor med Windows 8 under vintern, bland annat från HP och Lenovo så jag skulle nog avvakta lite. Så fort det kommer en windows8-platta av samma kvalitet som iPad så åker min padda ut på blocket.
tycker android är en rätt ok plattform. Men det skiljer ju rätt mkt i prestanda mellan
plattorna. Dual Core, Quad Core, 1Gb ram, 2Gb ram, upplösning mm mm....samtidigt
så vill jag inte köpa de dyraste plattorna då det i det läget är mer motiverat med en riktigt bra
bärbar istället...
/
M
plattorna. Dual Core, Quad Core, 1Gb ram, 2Gb ram, upplösning mm mm....samtidigt
så vill jag inte köpa de dyraste plattorna då det i det läget är mer motiverat med en riktigt bra
bärbar istället...
/
M
Använder Galaxy 10.1 i jobbet och Ipad 2 privat. Har blivit så att för att vara effektiv och slippa bli förbannad på jobbet så använder jag Ipaden där också. Androiden har svårt att bestämma vilken "knapp" jag trycker på om jag inte zoomar in nåt alldeles överdjävligt och det gäller allt ifrån jobbrelaterade applikationer till blocket. välj en annons och du får se en som ligger 3-4 st under/över... Det problemet finns överhuvudtaget inte i Paddan
Kanske du kan kolla vad du vill använda den till mer än surf, tex köpen en kollega en Sony platta för att den hade inbyggd IR, ladda ner en programmerbar fjärrkontrollsapp så nu kan hans sambo kolla både på film, tv, lyssna på radio med bara en knapptryckning. Hon hade svårt med alla inställningar av heminredning, switchar vilken kontrol som var till ljud, tv mm.
Bra, då var tråden på rätt spår igen.
Som antyds tidigare, det mest spännande, och dyra, som händer just nu är väl surface. En av ungarna har funderat på en Androidplatta men han tycker att det är fattigt med plattanpassade appar jämfört med IPAD.
Ska man däremot ha plattan som läsplatta så skulle jag kika på nya Kindle Paperwhite.
Kindle fire är ju även det ett alternativ och den har börjat säljas av Amazon i Europa nu.
Som antyds tidigare, det mest spännande, och dyra, som händer just nu är väl surface. En av ungarna har funderat på en Androidplatta men han tycker att det är fattigt med plattanpassade appar jämfört med IPAD.
Ska man däremot ha plattan som läsplatta så skulle jag kika på nya Kindle Paperwhite.
Kindle fire är ju även det ett alternativ och den har börjat säljas av Amazon i Europa nu.
Viktigt att komma ihåg att det kommer att finnas Windows 8-tablets/PC's, Windows RT-tablets och Windows Phone 8-telefoner och att kompabiliteten mellan de olika systemen är begränsad (i Windows Phones fall, obefintlig, och vissa Windows 8-appar kommer inte gå köra på Windows RT).pezlin skrev:
Sitter på en Toshiba och är riktigt nöjd, den har bra anslutningsmöjligheter utan krångel med adaptrar osv. Sen fattar jag inte varför plattor skall vara så tunna och slimmade. Då måste man köpa massa eftermarknadsprodukter och skit bara för att det skall gå att hålla i sin platta. Men det väl det folk älskar och därför köper de ipad. Håller med om att skärmen är grym, men det är också det enda.
Har de ingen kompabiliteten mellan Windows phone 8 och W8 för tablets???stefancrs skrev: