Två år sedan byggde jag ett lektorn till mina barn med trägunga. I botten av tornet finns en altan. Man klättre upp via stege och däruppe finns altan och räcke. På altanen nerre har min dotter haft sin lil lekstuga av plast men nu har hon växt ur den och önskar sig något större. Jag tror enklaste ska vara att bygga in hela botten delen till lekstuga. Jag är egentligen ingen händig direkt. Jag tycker om att pussla ut något och raka linjer är ingen problem... Byggde en soldäck ifjöl jag är stolt över men mera än så.. ja.
Så frågan är vad är enklaste sätt att bygga in det?? Jag har tittat på formskiva och formpyfla men de är svartfärgad
Det skulle vara helt enklaste och billigaste lösningen. Jag kan hantera en sticksåg och cirkel såg utan vidare probelm. Slå upp lite regler och några skivor och fixa fönster och dörr med sticksågen... men som sagt svart är inte särskilt roligt. Helst ska det vara träfärgat och måla det så det matchar omgivningen.
Några ideér? Tack!
Bara en mamma med många storslagna ideér
Så frågan är vad är enklaste sätt att bygga in det?? Jag har tittat på formskiva och formpyfla men de är svartfärgad
Några ideér? Tack!
Bara en mamma med många storslagna ideér
Ska det bara hålla såpass länge som en lekstuga är intressant för ett eller några barn så duger plywood av enklaste kvalitet med ett par lager billig fasadfärg på utmärkt, så länge det finns något slags tak som tar det värsta regnet och hindrar skivans kanter från att bli direkt blöta. Fäst det utanpå befintlig stomme, eller fäst en läkt eller liknande på insidan av de befintliga stolparna så att skivan kan fästas mellan stolparna. Snitsa till det med en bräda som foder kring "dörr" och "fönster", så blir det snyggt och lite styvare också.
Så har jag gjort en tillfällig barnvagnsbod av mitt skärmtak för cyklar. Har fungerat perfekt i två år nu med plywoodväggar.
Så har jag gjort en tillfällig barnvagnsbod av mitt skärmtak för cyklar. Har fungerat perfekt i två år nu med plywoodväggar.
Klicka här för att svara