5 144 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Bästa sajterna för att få in offerter på snickarjobb?
Vilka är de bästa sajterna att hitta snickare på ? Jag använder BraByggare, Servicefinder och Offerta men tycker egentliga bara BraByggare haft tillräckligt med svar på min offert om att bygga en innervägg med dörr.
Priserna skiljer 100 % så det lönar sig verkligen att ta in offerter. Arbetskostnad för att bygga en 4,5 meter innervägg och montera dörr samt spackla (men ej måla) har varierat från 14.000 kr till 26.000 kr. Kan inte förstå hur det kan vara så stora skillnader på ett sådant relativt litet jobb.
Någon som har tips om andra bra ställen där det finns omdömen och referenser som man kan kika på och lägga upp offert ?
Priserna skiljer 100 % så det lönar sig verkligen att ta in offerter. Arbetskostnad för att bygga en 4,5 meter innervägg och montera dörr samt spackla (men ej måla) har varierat från 14.000 kr till 26.000 kr. Kan inte förstå hur det kan vara så stora skillnader på ett sådant relativt litet jobb.
Någon som har tips om andra bra ställen där det finns omdömen och referenser som man kan kika på och lägga upp offert ?
Jag brukar också använda brabyggare, men med tanke på att det är ett så litet jobb så kan det ju vara svårt att få någon att göra det, och det är därför dom saltar på räkningen, för alla byggjobbare vill få större jobb som är mer lönsamt för dessa.
Jag kan fixa den där väggen åt dig men ingen rot isf
Jag kan fixa den där väggen åt dig men ingen rot isf
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 234 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 234 inlägg
Hittar man någon med bra (och sanna) omdömen så kan man pröva att kontakta de företagen direkt. Om de har att göra är det inte säkert att de kollar efter nya offerförfrågningar.
Finishen kan ju variera mycket, typ hur väl fodren till karmarna är monterade, och det påverkar ju priset (och hur mycket jobb du behöver lägga ner på att få det snyggt efter målningen). Nu vet jag inte hur din specifikation ser ut men här har du ju inte tagit upp något om golv- och taklister så om montering av sådana ingår kanske varierar mellan företagen.
Finishen kan ju variera mycket, typ hur väl fodren till karmarna är monterade, och det påverkar ju priset (och hur mycket jobb du behöver lägga ner på att få det snyggt efter målningen). Nu vet jag inte hur din specifikation ser ut men här har du ju inte tagit upp något om golv- och taklister så om montering av sådana ingår kanske varierar mellan företagen.
Klicka här för att svara