7 507 läst ·
41 svar
8k läst
41 svar
Bästa robotdammsugaren för ca 5000kr?
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 167 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 167 inlägg
Kanske inte relaterat men har du testat att byta filter?
Kan ju vara att sugförmågan är strypt av skit?
på min robot (ej roborock) så får jag dammsuga ur mitt hepa filter rätt ofta då det blir fullt av fint damm och man märker stor skillnad på hur städat det blir.
Kan ju vara att sugförmågan är strypt av skit?
på min robot (ej roborock) så får jag dammsuga ur mitt hepa filter rätt ofta då det blir fullt av fint damm och man märker stor skillnad på hur städat det blir.
Filtret är rent och fint, de gånger det inte varit det så säger den till att göra rent.R RalleB skrev:
Får lämna in den imorgon om jag inte hittar något.
Jag har exakt samma problem med min dammsugare.
Hittade du felet?
Hittade du felet?
Har du koll på ifall firmware uppdaterats i dammsugaren nyligen och att det kan ha varit därefter som den började bete sig såhär? Jag har märkt att det ibland dykt upp buggar vid ny firmware från Roborock, som de sen fixar i nyare versioner.
Om det är den senaste versionen av firmware du redan kör på, så förstår jag det som att en factory reset kommer skicka tillbaka roboton till den firmware den hade från fabrik. Om man inte vill vänta på att en framtida ny firmware (kanske) löser problemet vill säga..
Om det är den senaste versionen av firmware du redan kör på, så förstår jag det som att en factory reset kommer skicka tillbaka roboton till den firmware den hade från fabrik. Om man inte vill vänta på att en framtida ny firmware (kanske) löser problemet vill säga..
Trist, nä jag ringde Inet, och de tyckte jag skulle göra en factory reset på den.W Wernersson11 skrev:
Oklart när jag tänker efter om det lyckades, behövde bara lägga till den i appen och alla inställningar var kvar.
Provkörde en stund sedan, men den är lika skum, vill inte gå förbi bredvid vår trappa.
En gång som är nästan 2 meter bred ser den som ett oöverstigligt hinder?
Ska lämna in den i butiken imorgon.
Gjorde rent den idag igen, stängde av och startade den igen.Peter2400 skrev:
Trist, nä jag ringde Inet, och de tyckte jag skulle göra en factory reset på den.
Oklart när jag tänker efter om det lyckades, behövde bara lägga till den i appen och alla inställningar var kvar.
Provkörde en stund sedan, men den är lika skum, vill inte gå förbi bredvid vår trappa.
En gång som är nästan 2 meter bred ser den som ett oöverstigligt hinder?
Ska lämna in den i butiken imorgon.
Var tvungen att provköra den igen, och nu funkar den givetvis klockrent.
Oklart om det var den extra rengöringen eller omstarten som hjälpte.
Nån mer än jag som fått problem med moppningen ?
Häller i vatten i behållaren, och sätter dit den på dammsugaren.. Sen kör den runt och dammsuger och moppar, men golvet blir fasen inte blött, verkar som om det är nå slags stopp i själva behållaren ? Gjort rent de tre punkterna undertill på tanken.
Häller i vatten i behållaren, och sätter dit den på dammsugaren.. Sen kör den runt och dammsuger och moppar, men golvet blir fasen inte blött, verkar som om det är nå slags stopp i själva behållaren ? Gjort rent de tre punkterna undertill på tanken.
Dränk moppen med vatten och krama ur så den är fuktig när du monterar den på vattenbehållaren.S salkin85 skrev:
Annars kanske det är dags att byta dom små ”filterna”?
Klicka här för att svara
