R
Kanske inte relaterat men har du testat att byta filter?
Kan ju vara att sugförmågan är strypt av skit?

på min robot (ej roborock) så får jag dammsuga ur mitt hepa filter rätt ofta då det blir fullt av fint damm och man märker stor skillnad på hur städat det blir.
 
C crazytok skrev:
Ok, märkligt... prova om du kan göra någon reset på den eller liknande?

Har du googlat problemet?
Får googla lite hårdare i kväll.
Nu körde jag en omgång till med map saving på, städade lite mer, men långt ifrån allt.
Konstiga bågar den kör i ibland?
Skärmdump av en RoboRock-app som visar en karta över en städrutt med oregelbundna mönster och städstatistik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R RalleB skrev:
Kanske inte relaterat men har du testat att byta filter?
Kan ju vara att sugförmågan är strypt av skit?

på min robot (ej roborock) så får jag dammsuga ur mitt hepa filter rätt ofta då det blir fullt av fint damm och man märker stor skillnad på hur städat det blir.
Filtret är rent och fint, de gånger det inte varit det så säger den till att göra rent.

Får lämna in den imorgon om jag inte hittar något.
 
Jag har exakt samma problem med min dammsugare.
Hittade du felet?
 
Har du koll på ifall firmware uppdaterats i dammsugaren nyligen och att det kan ha varit därefter som den började bete sig såhär? Jag har märkt att det ibland dykt upp buggar vid ny firmware från Roborock, som de sen fixar i nyare versioner.

Om det är den senaste versionen av firmware du redan kör på, så förstår jag det som att en factory reset kommer skicka tillbaka roboton till den firmware den hade från fabrik. Om man inte vill vänta på att en framtida ny firmware (kanske) löser problemet vill säga..
 
W Wernersson11 skrev:
Jag har exakt samma problem med min dammsugare.
Hittade du felet?
Trist, nä jag ringde Inet, och de tyckte jag skulle göra en factory reset på den.
Oklart när jag tänker efter om det lyckades, behövde bara lägga till den i appen och alla inställningar var kvar.
Provkörde en stund sedan, men den är lika skum, vill inte gå förbi bredvid vår trappa.
En gång som är nästan 2 meter bred ser den som ett oöverstigligt hinder?
Ska lämna in den i butiken imorgon.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Trist, nä jag ringde Inet, och de tyckte jag skulle göra en factory reset på den.
Oklart när jag tänker efter om det lyckades, behövde bara lägga till den i appen och alla inställningar var kvar.
Provkörde en stund sedan, men den är lika skum, vill inte gå förbi bredvid vår trappa.
En gång som är nästan 2 meter bred ser den som ett oöverstigligt hinder?
Ska lämna in den i butiken imorgon.
Gjorde rent den idag igen, stängde av och startade den igen.
Var tvungen att provköra den igen, och nu funkar den givetvis klockrent.
Oklart om det var den extra rengöringen eller omstarten som hjälpte.
 
Min betedde sig exakt så när sensorerna var smutsiga.
 
Corpes Corpes skrev:
Min betedde sig exakt så när sensorerna var smutsiga.
Samma med min, bara att rengöra sensorerna under och på sidorna (y)
 
Nån mer än jag som fått problem med moppningen ?
Häller i vatten i behållaren, och sätter dit den på dammsugaren.. Sen kör den runt och dammsuger och moppar, men golvet blir fasen inte blött, verkar som om det är nå slags stopp i själva behållaren ? Gjort rent de tre punkterna undertill på tanken.
 
S salkin85 skrev:
Nån mer än jag som fått problem med moppningen ?
Häller i vatten i behållaren, och sätter dit den på dammsugaren.. Sen kör den runt och dammsuger och moppar, men golvet blir fasen inte blött, verkar som om det är nå slags stopp i själva behållaren ? Gjort rent de tre punkterna undertill på tanken.
Dränk moppen med vatten och krama ur så den är fuktig när du monterar den på vattenbehållaren.
Annars kanske det är dags att byta dom små ”filterna”?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.