3 191 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Bästa "non-stick"-belagda grytor till in
Det börjar bli dags att köpa in nya grytor och stekpannor till induktionshällen. Tidigare har jag hållt mig till Tefal, men tycker egentligen inte det är prisvärt.
Det jag vill ha är grytor med teflon eller annan "non-stick"-beläggning som går att använda på induktionshäll. Ett klart plus är om man kan maskindiska dem, om de är hyggligt gedigna - bra känsla helt enkelt. Ett bra pris skadar inte heller.
Tips?
Det jag vill ha är grytor med teflon eller annan "non-stick"-beläggning som går att använda på induktionshäll. Ett klart plus är om man kan maskindiska dem, om de är hyggligt gedigna - bra känsla helt enkelt. Ett bra pris skadar inte heller.
Tips?
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
IKEAs 365 serie är toppen, har alla storlekar som finns (tror jag). Idag såg jag att Cervera hade kampanj på fem grytor för 499:- (kan ha varit 599:-, minnet ni vet...). De fungerar oxå på induktion.
Köpte våra på Cervera och det är bara rostfritt.
Nu blir det inte så "tokvarmt" på en induktionsspis så problem med fastbränning är inte så stort. Den exatkt temperaturregleringen är toppen.
En mjöl och mjölksås eller gröt är inget problem. Vist, det kan bli en beläggning men den lossnar lätt. I värsta fall får man ta till tvålull, men det behövs också i vår belaggda stekpanna.
Nu blir det inte så "tokvarmt" på en induktionsspis så problem med fastbränning är inte så stort. Den exatkt temperaturregleringen är toppen.
En mjöl och mjölksås eller gröt är inget problem. Vist, det kan bli en beläggning men den lossnar lätt. I värsta fall får man ta till tvålull, men det behövs också i vår belaggda stekpanna.
Klicka här för att svara