14 236 läst ·
78 svar
14k läst
78 svar
Bästa mobiltelefonen som tillverkats har utsetts ...
Åh, en sån hade jag, en svart det va så coolt när man drog ut antennen innan man svaraFredrikR skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
6310i är lätt en av de absolut bästa telefonerna ja haft! SE K810i är en annan höjdare! Hade för ett tagsen en Samsung Jet innan den råkade bada bland alla krabborna, men den va ingen höjdare. Hade ruggigt stora förväntningar på den men den föll pladask på sitt egna OS.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 inlägg
Ericsson T39 (Made in Sweden) är annars en klassisk höjdartelefon. En månads passningstid och fortfarande användbar teknik. Provkörde denna i förra veckan och blev imponerad hur väl den fortfarande synkade med en helt ny Mac.

Medlem
· Västerbotten
· 105 inlägg
Nokia 6110 och 8210 är gamla favoriter. 3310an däremot, fy vilken tråkig telefon.
Nuförtiden tillhör jag de som lägger mer än 95% (och antagligen mer än 99%) av tiden med "telefonen" på annat än att prata i den, så voice-funktionen känns inte så viktig längre.
Nuförtiden tillhör jag de som lägger mer än 95% (och antagligen mer än 99%) av tiden med "telefonen" på annat än att prata i den, så voice-funktionen känns inte så viktig längre.
Jag bytte ut min gamla Ericsson R520m mot en Google Nexus One ifjol, efter ett mycket kort och olyckligt mellanspel med en Windows Mobile-telefon. Innan dess hade jag en näve Philips SparK (Philips hade ett generöst garantisystem där man fick en ny telefon med bud nästan oavsett vad som hänt den gamla luren) och innan dess en fordonsmonterad Ericsson NMT450. Philipsarna var riktigt före sin tid.
Har egentligen inte så mycket att tillägga efter de första inläggen.
Köpte en 5110 på högstadiet och jag älskade den. Den var med om allt, tror jag slänge den i marken ett par gånger och startade likt förbannat varje gång man lyckats pussla ihop den igen
Efter 5110 kommer jag ihåg att mina vänner bytte upp sig till 3210, 3310 och 3330.
Jag höll på min tills Sony CMD J-5 som var en av de första telefonerna med polyfoniska ringsignaler kom. Lät som en jäkla plåtburk.
Efter det kom SAMSUNG som jag höll mig trogen i tre modeller till min nuvarande iPhone
Har alltså haft fem telefoner på tolv år. Köper man riktigt bra skit så håller det länge.
Köpte en 5110 på högstadiet och jag älskade den. Den var med om allt, tror jag slänge den i marken ett par gånger och startade likt förbannat varje gång man lyckats pussla ihop den igen
Efter 5110 kommer jag ihåg att mina vänner bytte upp sig till 3210, 3310 och 3330.
Jag höll på min tills Sony CMD J-5 som var en av de första telefonerna med polyfoniska ringsignaler kom. Lät som en jäkla plåtburk.
Efter det kom SAMSUNG som jag höll mig trogen i tre modeller till min nuvarande iPhone
Har alltså haft fem telefoner på tolv år. Köper man riktigt bra skit så håller det länge.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
Jag har i mitt liv hittils ägt två mobiltelefoner. Först en Ericsson 788, som vid den tiden var en av de minsta, vilket var en fördel och coolt på den tiden. Numera har jag en Ericsson T28, som jag tänker behålla tills den går sönder så att den inte går att laga, eller att jag inte kan få tag i batterier. http://sv.wikipedia.org/wiki/Ericsson_T28
Jag använder min telefon till att ringa och ta emot telefonsamtal, och skicka och ta emot SMS. Dessutom använder jag den som klocka, väckarklocka och timer (när jag kokar ägg till exempel). Det finns tetris, men det spelar jag nästan aldrig.
Jag har en annan apparat som jag kallar "kamera". Den tar jag bilder med.
Jag har en annan apparat som jag kallar "TV". Den kollar jag väderprognosen på.
Jag har en annan apparat som jag kalllar "ficklampa". Den använder jag när det är mörkt.
Jag har en annan apparat som jag kallar "dator". Den använder jag som dator.
Jag har en annan apparat som jag kallar "GPS". Den visar mig vägen.
Jag har en annan apparat som jag kallar "radio". Den lyssnar jag på radio på.
Jag har en annan apparat som jag kallar "projektor" Den kollar jag på film med. Film upplevs bättre med surroundljud och med lite större bild.
Jag blir ofta mobbad för min gamla telefon. (Ibland skickar folk av elakhet MMS. Då måste jag gå in på internet och kolla, för det kan ju vara nåt viktigt. Det har det aldrig varit.) Men jag möts lika ofta av gillande utrop, särskilt av killen i telefonaffären när jag uppsöker honom för att serva telefonen. Det behövs ibland, T28:an är inte perfekt i alla avseenden. Men jag gillar den.
Jag använder min telefon till att ringa och ta emot telefonsamtal, och skicka och ta emot SMS. Dessutom använder jag den som klocka, väckarklocka och timer (när jag kokar ägg till exempel). Det finns tetris, men det spelar jag nästan aldrig.
Jag har en annan apparat som jag kallar "kamera". Den tar jag bilder med.
Jag har en annan apparat som jag kallar "TV". Den kollar jag väderprognosen på.
Jag har en annan apparat som jag kalllar "ficklampa". Den använder jag när det är mörkt.
Jag har en annan apparat som jag kallar "dator". Den använder jag som dator.
Jag har en annan apparat som jag kallar "GPS". Den visar mig vägen.
Jag har en annan apparat som jag kallar "radio". Den lyssnar jag på radio på.
Jag har en annan apparat som jag kallar "projektor" Den kollar jag på film med. Film upplevs bättre med surroundljud och med lite större bild.
Jag blir ofta mobbad för min gamla telefon. (Ibland skickar folk av elakhet MMS. Då måste jag gå in på internet och kolla, för det kan ju vara nåt viktigt. Det har det aldrig varit.) Men jag möts lika ofta av gillande utrop, särskilt av killen i telefonaffären när jag uppsöker honom för att serva telefonen. Det behövs ibland, T28:an är inte perfekt i alla avseenden. Men jag gillar den.
När Nokia la ner 2110i så begränsades räckvidden på mobiltelefoni med åtskilliga kilometer.
Alla telefoner har funktioner man retar sig på i olika grad. Skulle vilja ha utrullbar pekskärm på min X10 Mini. Den är lagom stor att ha i fickan, men lite klent tilltagen skärm för SVT Play.
Hur stora fickor Stefan Bengtsson har törs jag inte tänka på...
Alla telefoner har funktioner man retar sig på i olika grad. Skulle vilja ha utrullbar pekskärm på min X10 Mini. Den är lagom stor att ha i fickan, men lite klent tilltagen skärm för SVT Play.
Hur stora fickor Stefan Bengtsson har törs jag inte tänka på...
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
Jag förstår honom.Nimajneb skrev:
Om jag snackade för 5000:- med mina 29öre/min så betyder det 17241 minuter = 287 timmar.
Lite käckt faktiskt på en arbetstid a' 165 timmar.
Sen skrev du 5-10 ' ....