14 236 läst ·
78 svar
14k läst
78 svar
Bästa mobiltelefonen som tillverkats har utsetts ...
Jag tror tyvärr killar att ni har en lite gammaldags syn på detta med mobiltelefoni....
När det blev vanligt, ja då var det för att nå och nås.... Nu är det modernare tider och i det snabbare moderna samhället så behöver en multimedia f.låt mobiltelefon kunna så mycket mera... Många av oss har hoppat på Informationssamhällets våg, och då har vi oxå skapat oss ett behov......
Men all respekt för dom som bara vill nå eller nås.....
När det blev vanligt, ja då var det för att nå och nås.... Nu är det modernare tider och i det snabbare moderna samhället så behöver en multimedia f.låt mobiltelefon kunna så mycket mera... Många av oss har hoppat på Informationssamhällets våg, och då har vi oxå skapat oss ett behov......
Har kört min hajfena tre gånger i tvättmaskin (låg i fickan på byggbyxorna) och den stängde inte ens av sig. Fungerade alltid tills den fick pension. Skulle jag köra min Iphone 4 i tvätten skulle nog resultatet bli ett annat....Nimajneb skrev:
More is Less, det är väl dagens fjantmobiler ett tydligt bevis för.Milkshaken skrev:Jag tror tyvärr killar att ni har en lite gammaldags syn på detta med mobiltelefoni....
Själv föredrar jag kvalitet så därför :
- vill jag ringa med en bra telefon o inte en lite TV apparat
- ska jag fota så använder jag en riktig digitalkamera
- ska jag spela så blir det med ett riktigt DS
- vill jag surfa eller glo på video så blir det min 10" laptop
osv osv
Varför ska jag kompromissa och byta ner mig.... speciellt om det handlar om telefonfunktionen.
Och du har inte funderat över om det är för den just var gjord för detta men kompromissade på 100 andra saker?Stefan N skrev:
Det är klart att den inte va så vass på så många saker men robust som en pansarvagn.
Men det va lite roligt för det va en på ett annat forum som frågade när han skulle köpa ny mobil om det hade hänt nåt dom senaste åren, han fick som svar att telefonerna hade blivigt känsligare och dom var svårare att använda (i stort sett) och tycker jag sammanfattar utvecklingen ganska bra.
Men det va lite roligt för det va en på ett annat forum som frågade när han skulle köpa ny mobil om det hade hänt nåt dom senaste åren, han fick som svar att telefonerna hade blivigt känsligare och dom var svårare att använda (i stort sett) och tycker jag sammanfattar utvecklingen ganska bra.
Njaa jag kan inte hålla med. Mobiler gick sönder lika mycket förr som nu. Om man tycker de är svårare idag är det snarare användaren som blivit äldre, inte telefonen som blivit sämreStefan N skrev:Det är klart att den inte va så vass på så många saker men robust som en pansarvagn.
Det var länge sedan nu, men jag har provat ett antal gånger att bada telefoner. Om man genast tar ur batteriet och därefter snarast skruvar isär den i små delar som man sköljer i rent sötvatten och sedan lägger på tork så gick det oftast bra åtminstone för några år sedan. Hur det är idag vet jag inte. En Nokia 3310 tappade jag från 7 meter i ett betonggolv. Den hade ett läderfodral på sig som dämpade något. Den höll den gången, men slutade senare sina dagar på botten av Blidösundet. Billiga telefoner är inte dyra att ersätta när man klantat sig med dem.
Erik
Erik
Hajfenan äger
jag har en Sonim nu och förutom att ficklampan kan tändas trots att den är knapplåst är jag nöjd med den som mobil. Den går att ringa med och den går att skicka enklare mess och tål ALLT.
Har HTC Android på jobbet och den första sprack displayen på när jag bar ur Migsvetsen ur en bagagelucka, den andra har jag just lyckats få att hoppa ur mobilfickan på kavajen så sprack den också, en ny Disire Z är beställd men den e nog lika klen som dom andra
Har HTC Android på jobbet och den första sprack displayen på när jag bar ur Migsvetsen ur en bagagelucka, den andra har jag just lyckats få att hoppa ur mobilfickan på kavajen så sprack den också, en ny Disire Z är beställd men den e nog lika klen som dom andra
Motorola hade en rejäl telefon som använde
fyra vanliga laddningsbara AA-batterier och
när man skulle ringa/svara drog man ut en
fyra-fem tums svart antenn ......
Tror den hette CD 160 eller något sådant .
Den tålde att bli nedspolad på toan av en
nyfiken treåring , jag såg antennen sticka fram
nere i böjen eftersom den fastnade .
Som tur var hann jag inte pissa innan jag såg den så det var
bara att fiska upp telefonen och värma i ugnen på låg värme
några timmar så var den snustorr och fungerande !!
Den fungerar än idag , treåringen är nu snart sjutton.....
där kan man tala om valua för pengarna !!
Förra året så blev jag tvungen att kolla efter en ny jobbmobil, men det är verkligen inte lätt att hitta någon.
Jag jobbar ju som mekaniker så man blir ju oljig och kletig dagligen, men alla nya telefoner hade ju en stor känslig pekskärm eller vanlig knappsats med pyttesmå knappar.
Det finns ju några stöttåliga också men eftersom dom är gummerade så fastnar all lort på dom.
Det minst dåliga var en billig pekskärmstelefon som har funkat ok hittils men nu har skärmen börjat släppa i kanterna pga kemikalierna.....
Problemet är ju att i jobbet så behöver jag bluetooth, mail och annat för att det ska funka.
Men nu har jag en handdator till dokument och filer + en 13" dator med i bilen.
Jag jobbar ju som mekaniker så man blir ju oljig och kletig dagligen, men alla nya telefoner hade ju en stor känslig pekskärm eller vanlig knappsats med pyttesmå knappar.
Det finns ju några stöttåliga också men eftersom dom är gummerade så fastnar all lort på dom.
Det minst dåliga var en billig pekskärmstelefon som har funkat ok hittils men nu har skärmen börjat släppa i kanterna pga kemikalierna.....
Problemet är ju att i jobbet så behöver jag bluetooth, mail och annat för att det ska funka.
Men nu har jag en handdator till dokument och filer + en 13" dator med i bilen.
Men det mest intressesanta nu är väl:rundvikarn skrev:Tror den hette CD 160 eller något sådant .
-Använder du den fortfarande, idag?
Motorola d160rundvikarn skrev:Motorola hade en rejäl telefon som använde
Nimajneb, det finns telefoner för gamla stofiler som dig också:
http://www.doro.se/Produkter/Mobiltelefoner-och-tillbehor/334GSM/
Du tar det säkert på rätt sätt utan att jag lusar ner inlägget med smileys....
http://www.doro.se/Produkter/Mobiltelefoner-och-tillbehor/334GSM/
Du tar det säkert på rätt sätt utan att jag lusar ner inlägget med smileys....
Den skulle säker min chef vilja att jag hade. Han klagar alltid över mina mobilräkningar som brukar ligga mellan 5-10000/månad. Med bara 4 nummer att ringa skulle iaf mina utgående samtalskostnader reduceras kraftigt.