Vad är bästa valet av kabelklammer för en vägg som består av 12mm gips monterat på ~12mm tretex med trä innanför?
Jag skulle vilja köra med Letti klammer, men då de vanliga klammren "bara" är 25mm så blir jag osäker på om dom kommer att gå in nog långt för att sitta bra, alternativet är att köra med modellen för gips.
http://www.norwesco.se/sv/produkter...onsmateriel/letti-klammer/letti-gipsmastaren/
Någon som har erfarenhet av den?
Då gipsmodellen bara finns med ett ben, hur fungerar det när man behöver dra en kabel "fritt" på väggen, vanligtvis kör man ju med de tvåbenta klammren då?
Jag skulle vilja köra med Letti klammer, men då de vanliga klammren "bara" är 25mm så blir jag osäker på om dom kommer att gå in nog långt för att sitta bra, alternativet är att köra med modellen för gips.
http://www.norwesco.se/sv/produkter...onsmateriel/letti-klammer/letti-gipsmastaren/
Någon som har erfarenhet av den?
Då gipsmodellen bara finns med ett ben, hur fungerar det när man behöver dra en kabel "fritt" på väggen, vanligtvis kör man ju med de tvåbenta klammren då?
Produkter som diskuteras: "kabelklammer"
Kabelklammer 36 1MLE Rapid
Optimal fästning av lågvoltskablar
114 kr inkl moms
Läs mer
Eller så kör du med TKK 40mm spik så sitter det ordentligt
https://www.elbutik.se/product.html/klemmi-klammer-tkk-5-7-v-18100st?category_id=1973
eller så kan du prova denna modell som funkar lite bättre i gips
https://www.elbutik.se/product.html/klemmi-klammer-tkk-5-7-v-18100st?category_id=1973
eller så kan du prova denna modell som funkar lite bättre i gips
Redigerat:
TKK med lång spik är helt klart ett alternativ!
Men om möjligt skulle jag av estetiska skäl föredra letti eller liknande klammer.
Den andra klammren du visar, visste det en Castor?
Hur står sig den mot Lettis modell jag länkade till?
Jag såg just att Letti verkar ha släppt en ny gipsklammer med, men som jag inte sett i någon affär ännu.
Den påminner rätt mycket om Castor's modell.
Men om möjligt skulle jag av estetiska skäl föredra letti eller liknande klammer.
Den andra klammren du visar, visste det en Castor?
Hur står sig den mot Lettis modell jag länkade till?
Jag såg just att Letti verkar ha släppt en ny gipsklammer med, men som jag inte sett i någon affär ännu.
Den påminner rätt mycket om Castor's modell.
Letti långa funkar om du har trä bakom treetexen, och treetexen är den vanliga tjockleken runt 12-13mm.
Men mig veterligen finns det ej långa tvåbenta letti, så du är hänvisad till att endast klamra mot hörn och lister och sånt.
Men mig veterligen finns det ej långa tvåbenta letti, så du är hänvisad till att endast klamra mot hörn och lister och sånt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden