32 472 läst ·
290 svar
32k läst
290 svar
Bästa ketchupen?
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 inlägg
Fast det ena behöver ju inte utesluta det andra? Bara för att sir Malmgren uppenbarligen enbart äter fine dining så får han gärna undvika allt sånt här. Vi andra som äter lite mer varierat kan naturligtvis hälla ketchup på maten om vi tycker om det och även dricka läsk. Det kunderna vill ha ser marknaden till att de finns så i det stora hela så är sir Mamgrens röst ganska liten i sammanhanget.....
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Ja vill ni förstöra er matupplevelse så stoppar jag dig inte, vi lever i ett (relativt) fritt land.S Stefan1972 skrev:Fast det ena behöver ju inte utesluta det andra? Bara för att sir Malmgren uppenbarligen enbart äter fine dining så får han gärna undvika allt sånt här. Vi andra som äter lite mer varierat kan naturligtvis hälla ketchup på maten om vi tycker om det och även dricka läsk. Det kunderna vill ha ser marknaden till att de finns så i det stora hela så är sir Mamgrens röst ganska liten i sammanhanget.....
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 inlägg
Fast du har ju din åsikt och andra sin? Allt är väl individuellt och allt beror ju på vad man äter. Jag tar heller inte in ketchup om jag sitter på en finare restaurang men att äta makaroner utan ketchup blir bara konstigt.......Finns säkert stjärnkockar som äter ketchup också. Det är i slutändan bara en tomatsås och det finns det många varianter på.AndersMalmgren skrev:
Jag kan då säga utan att skämmas det minsta att det går då säkert 1kg ketchup i månaden.
På hamburgare (även på hemgjorda av älg) på pasta (både snabbmakaroner, vanliga och annan form av pasta) på ungstektfalukorv med mos, i köttfärssåsen mm mm listan kan göras lång
Men då är jag iof så pass omodern att jag äter hemlagad mat 2ggr/dag
På hamburgare (även på hemgjorda av älg) på pasta (både snabbmakaroner, vanliga och annan form av pasta) på ungstektfalukorv med mos, i köttfärssåsen mm mm listan kan göras lång
Men då är jag iof så pass omodern att jag äter hemlagad mat 2ggr/dag
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Nej det är en sockersås med lite tomaterS Stefan1972 skrev:Fast du har ju din åsikt och andra sin? Allt är väl individuellt och allt beror ju på vad man äter. Jag tar heller inte in ketchup om jag sitter på en finare restaurang men att äta makaroner utan ketchup blir bara konstigt.......Finns säkert stjärnkockar som äter ketchup också. Det är i slutändan bara en tomatsås och det finns det många varianter på.
https://www.dabas.com/productsheet/07310240060058AndersMalmgren skrev:
"Marknadsbudskap
Ketchup utan tillsatt socker och sötningsmedel är en lite mindre söt ketchup men med samma goda ketchupsmak. Genom att balansera övriga ingredienser i ketchupen har vi lyckats få fram en lika god ketchupsmak men utan att tillsätta något socker eller sötningsmedel. (Endast 4 % sockerarter från tomaterna)"
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Det är ju bra skiten produktutvecklas. Men alla rätter där du använder ketchup blir bättre med en hemmagjord sås på tex krossade tomater, tomatpure, osv.Unikt namn skrev:
[länk]
"Marknadsbudskap
Ketchup utan tillsatt socker och sötningsmedel är en lite mindre söt ketchup men med samma goda ketchupsmak. Genom att balansera övriga ingredienser i ketchupen har vi lyckats få fram en lika god ketchupsmak men utan att tillsätta något socker eller sötningsmedel. (Endast 4 % sockerarter från tomaterna)"
Är kocken bra så blir hemmagjord bra.AndersMalmgren skrev:
Men det är ju inte speciellt ofta en vanlig person spenderar 10-12 timmar i köket om dagen bara för att göra allt från grunden.
Har man tid att göra alla måltider till sittande 7rätters fine dine så är man antingen rik och arbetslös, eller ett oproportionerligt starkt matintresse.
Vanligt folk som har arbete, barn eller andra intressen tar nog ordentligt med genvägar. Ibland betyde är det snabbmakaroner och ketchup
Känns som att lufttorkad skinka och knaperstekt bacon har lika mycket gemensamt som råbiff och pannbiff.AndersMalmgren skrev:
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Åter till ämnet, vi diskuterar bästa ketchupen här!
/Moderator
/Moderator
Jag är ingen storkonsument av ketchup. Men jag hade en flaska Heinz hemma. Den här tråden fick mig att fundera på hur länge den legat. Bäst före-datumet var 2014. Så nu hoppas jag att den gör större nytta i komposten än i kylskåpet.