Hep Hep skrev:
Är det jobbigt att hålla den svansföringen, eller kom det med modersmjölken och är helt naturlig för dig? Tror inte alla kockar på ”finare” restauranger gått i skola hos dig. Jag har fått frågan om stekgrad ett antal gånger på ställen med både en och flera stjärnor. Samma sak med salt på borden, även om det oftare är en skål flingsalt och inte ett saltkar i duralexglas. Peppar däremot är numera rätt ovanligt på stjärnkrogar.
Kan inte minnas sist jag blev tillfrågad. I stockholm sker det nästan aldrig. Det händer oftare utomlands.

E El-Löken66 skrev:
Anders Malmbergs.

Du som har koll på läget..

Vilken är nu den bästa ketchupen?

Är denna bra exempelvis?
Motfråga, vad ska du äta?

E
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Motfråga, vad ska du äta?
Säg, korv.
Eller kanske hamburgare?

Just fan det var Cattelin, där jag åt sniglar som barn!
Haha, när andra ungar skyfflade i sig näringsfattiga snabbmakaroner (med ketchup) så satt du på Cattelin och petade sniglar ur sina skal i de där runda formarna.:crysmile:

Kan inte minnas sist jag blev tillfrågad. I stockholm sker det nästan aldrig. Det händer oftare utomlands.
Enklare så. Billigare också(y)

E El-Löken66 skrev:
Säg, korv.
Eller kanske hamburgare?
Till korv någon trevlig hemmagjord sås
Hamburgare ska bara ha en skiva cheddar

Ska%CC%88rmavbild-2020-09-02-kl.-14.33.03.png

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Fine dining. :crysmile: Är väl bara för turister och de som tror de är "övre klass".
Finns folk som har det som hobby också.

Igen Igen skrev:
Haha, när andra ungar skyfflade i sig näringsfattiga snabbmakaroner (med ketchup) så satt du på Cattelin och petade sniglar ur sina skal i de där runda formarna.:crysmile:
Japp. Fast det var riktigt fint de få gångerna vi gick till Grand :P

• Gilla
Igen
  • Laddar…
E

[bild]
Jo, kanske ligger något i det.
Fast nu handlar tråden om ketchup.

E El-Löken66 skrev:
Jo, kanske ligger något i det.
Fast nu handlar tråden om ketchup.
Mitt svar är att den bästa ketchupen, är ingen Ketchup! :P

• Haha
Igen
  • Laddar…

[bild]
Den burgaren skulle kunna passa undertecknad, ser klart stabsmässig ut!
Fö hänger jag inte riktigt med in i mål när det gäller fine dining, där får bror min hålla ställningarna, men en något bättre middag på ett något bättre ställe där man får lite hjälp och det blir en liten diskussion runt komponerandet av rätter och drycker är något jag kan uppskatta.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Den burgaren skulle kunna passa undertecknad, ser klart stabsmässig ut!
Fö hänger jag inte riktigt med in i mål när det gäller fine dining, där får bror min hålla ställningarna, men en något bättre middag på ett något bättre ställe där man får lite hjälp och det blir en liten diskussion runt komponerandet av rätter och drycker är något jag kan uppskatta.
Det som är kul i Sverige är att även enklare ställen har bra koll, de kan matcha viner osv. Utomlands är det helt annan grej. USA ska vi inte tala om. Där kan ofta personalen inte alls något om viner och de förväntar sig att kunden har koll på vilka viner som passar deras meny,

E
Det som är kul i Sverige är att även enklare ställen har bra koll, de kan matcha viner osv. Utomlands är det helt annan grej. USA ska vi inte tala om. Där kan ofta personalen inte alls något om viner och de förväntar sig att kunden har koll på vilka viner som passar deras meny,
Öl menar du väl?
Till hamburgaren..

E El-Löken66 skrev:
Öl menar du väl?
Till hamburgaren..
Jag dricker personligen helst vin till burgaren. Men öl funkar det med. Läsk däremot sätter sig på tungan och dimmar smaklökarna. Det borde krögarna sluta saluföra

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Jag dricker personligen helst vin till burgaren. Men öl funkar det med. Läsk däremot sätter sig på tungan och dimmar smaklökarna. Det borde krögarna sluta saluföra
Där hör ni. Förbjud läsk till maten.
Åter till ketchup?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.