32 472 läst ·
290 svar
32k läst
290 svar
Bästa ketchupen?
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Nått tips på bra sort/märke? De bästa vi hittat hitills är på Ica.. ”Mutti polpa”.. för att vara ”burk” är de smakmässigt några snäpp vassare än de andra..AndersMalmgren skrev:
Vi har provat både spanska, italienska o amerikanska ”tomatprodukter” (köpta både i specialbutiker och från utlandet);
Lite svårt att sätta fingret på vad som är bäst eg.. eftersom alla gillar olika sorters tomater.
Vi odlar ju tomater och chili själva och säljer lite såser - och precis som chilis har olika styrkor och smak.. så har tomater en lika stor smakvariation.. (söthet, syra, styrka, konsistens .. osv).
Muttis ketchup på glasflaska är den bästa! För passerade tycker jag Garofalo är ett bra köp om man inte ska till specialaffärer.Snigla skrev:
Nått tips på bra sort/märke? De bästa vi hittat hitills är på Ica.. ”Mutti polpa”.. för att vara ”burk” är de smakmässigt några snäpp vassare än de andra..
Vi har provat både spanska, italienska o amerikanska ”tomatprodukter” (köpta både i specialbutiker och från utlandet);
Lite svårt att sätta fingret på vad som är bäst eg.. eftersom alla gillar olika sorters tomater.
Vi odlar ju tomater och chili själva och säljer lite såser - och precis som chilis har olika styrkor och smak.. så har tomater en lika stor smakvariation.. (söthet, syra, styrka, konsistens .. osv).
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Mutti Polpa är bra. Tyvärr är det lite för kallt för tomater här i Sverige. Körsbärstomater kan dock bli riktigt fina., Brukar köpa svenska från Cajsa Warg de är riktigt braSnigla skrev:
Nått tips på bra sort/märke? De bästa vi hittat hitills är på Ica.. ”Mutti polpa”.. för att vara ”burk” är de smakmässigt några snäpp vassare än de andra..
Man kan inte tycka om sånt som massorna gillar om man vill hålla stilen.Byurn skrev:
Det finns massor av recept på ketchup på nätet. Något av dem borde väl vara bra? Jag har inte provat att göra ketchup, men det känns nu lite lockande.E El-Löken66 skrev:
Givetvis måste man börja med att odla tomater, men det har min fru redan satt igång med. Till hösten kanske jag återkommer med ett recept.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Synd kalla det ketchup, då är det tomatsås eller nått