1 014 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Bästa Isoleringen VS timmersyll?
Jag måste ta bort eller ersätta ett par timmersyllar som är dåliga.
Om jag väljer metoden med att ersätta stocken med regelverk och isolering, vilken typ av isolering är bäst?
Med tanke på att den ligger direkt mot stengrunden och dessutom inte ska vara musvänlig..jag vill inte ha en massa "kanaler" in i golvnivå efter ett par år!
Om jag väljer metoden med att ersätta stocken med regelverk och isolering, vilken typ av isolering är bäst?
Med tanke på att den ligger direkt mot stengrunden och dessutom inte ska vara musvänlig..jag vill inte ha en massa "kanaler" in i golvnivå efter ett par år!
Tyvärr får man väl säga att det "ser ut" att vara enklast med skivor av gullfiber
Snålt på marknaden med cellulosa-skivor
Det finns hampa-skivor såg jag nån tråd om men jag har aldrig sett några att köpa.
Men även om det är gullfiber eller stenull så ska den inte få ligga direkt på grundmuren så den får fukt på sig (inte bra, har jag hört även om det är gullfiber)
Ta gärna lite bilder, kan vara kul att se, man åker väl själv på syllbyte det en vacker dag när fasaden ska bytas
Lycka Till
Det finns hampa-skivor såg jag nån tråd om men jag har aldrig sett några att köpa.
Men även om det är gullfiber eller stenull så ska den inte få ligga direkt på grundmuren så den får fukt på sig (inte bra, har jag hört även om det är gullfiber)
Ta gärna lite bilder, kan vara kul att se, man åker väl själv på syllbyte det en vacker dag när fasaden ska bytas
Lycka Till
Ja det blir nog gullfiber, jag fotar husprojektet löpande som just nu mest liknar ett stenbrott! och det kunde vara kul att lägga ut det på en egen hemsida. Men jag är så dålig på att fixa sånt, finns det någon enkel genväg för att få till det?jocke@nybleus.se skrev:Tyvärr får man väl säga att det "ser ut" att vara enklast med skivor av gullfiber
Lycka Till
näe det är lite pyssel även om man använder program för att göra sidorna
men det finns flera siter, typ yahoo, fujifilm (?) som jag sett har foto-kataloger
där man kan publicera sina bilder
men det finns flera siter, typ yahoo, fujifilm (?) som jag sett har foto-kataloger
där man kan publicera sina bilder
Klicka här för att svara