De ByggPutte hänvisar till är kanonbra..
Själva kör vi med Apex-bits, men de är rätt krångliga att få tag på så jag köpte en hel bunt när jag väl hittade..

Välj ett märkesbits bara, och se till att det är nedsvarvat..

AEG fick jag tag i och de var helt ok också. Som jämförelse håller ett bygmax bits ungefär 200 skruv. Förbrukade 5 och sen drog jag resterande 2000 med ett AEG :)

Okej de jag hade var någon billig variant.

Ett av bitsen fungerade iaf hyfsat till de få gipsskruv jag drog i, men det var främst när jag skulle dra träskruv (någon mässingfärgad variant som var billigare än rostfri) som bitsen slets ner efter bara ett par skruvar! Tror ni att det fungerar om man köper bättre bits, eller hänger det på maskinen också? Jag har en bosch slagborrmaskin (Clas Ohlson - Slagborrmaskin Bosch PSB 500 RE-Spotlight Slagborrmaskin handla beställ postorder) som jag tänkte dra skruvarna med.

Nästa fråga: Vart kan man tänka sig att få tag på proffsbits i Göteborg?? Finns det sånt på bygghusen, typ Hornbach, Beijer, Bauhaus? Eller måste man hitta nåt annat?

• Gilla
earonsson
  • Laddar…
En sån där borrmaskin är ofta för stark för att dra gipsskruv med. Minsta lilla man trycker på avtryckaren så åker skruven ända in i träet. Dessutom är den ganska klumpig för detta ändamålet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.