Vilken är den bästa bordssågen oavsett storlek. Den är tänkt att ha i en snickarverkstad så stor och tung är kanske en fördel :)

Kan nog inte lägga mer än ca 7.000:-

Då är mitt bästa tips Blocket. Ja, enligt mig är det en fördel om den är både stor och tung. Kvalitén oftast bättre. Lätta att reparera om något går sönder. Läs: Gjutjärn, 200-500kg 30-60-tal. Finns mängder av modeller.

Den här är i fel prisklass om inte prutmånen är väldigt stor. Men typen stämmer:

http://www.blocket.se/vi/14454122.htm?ca=11_s

Mr Handyman skrev:
Då är mitt bästa tips Blocket. Ja, enligt mig är det en fördel om den är både stor och tung. Kvalitén oftast bättre. Lätta att reparera om något går sönder. Läs: Gjutjärn, 200-500kg 30-60-tal. Finns mängder av modeller.

Den här är i fel prisklass om inte prutmånen är väldigt stor. Men typen stämmer:

[länk]
Fel pris och fel sida av Sverige :)

Finns det nya golvmodeller att köpa i Sverige typ denna
http://s7d2.scene7.com/is/image/WMHToolGroup/1792002K_main?hei=800&wid=800
kanske lite mindre i både storlek och pris

coss skrev:
...för inte kan det vara handhavande??? :)
Nänänä!!!

Det är helt sant, sågen sprang rakt över min tumfingertopp och skalade bort en snutt.

För inte kan väl JAG hantera grejerna fel?

Ett sätt att gå ner i vikt om inte annat, blev väl något gram kött kvar där på sågbordet och en halvliter blod så...:)

Närå, det gick bra men jisses vad fort det går att skada sig på sina små älsklingar.

Mr Handyman skrev:
Jag har egentligen bara kört GTS10 i sån omfattning att jag kan säga något om den, men i den oundvikliga kompromissen mellan flyttbarhet och prestanda är det definitivt en bra maskin. Har nu kört den sen slutet av maj, både till bygge och finare snickeri som tappar till ramar osv, samt spårfräsning på längden. Kan rekommendera den! Se till att få med det röda stativet också.
Kan man anse att man gör ett kap om man får loss den med stativet för 5995:- ex moms (som jag med lite tur kan kan trassla mig undan)...? :)

Den känns klart stabil/robust men ändå flyttbar tack var storleken/vikten.

Låter helt OK, i synnerhet med lyckat trassel! Lycka till. Om du köper den vill man ju veta vad du tycker om den!

5975:- ex moms tom... jaja nu står den i garaget och väntar på en provkörning :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.