Har ni några tips om en mindre bordssåg? Har läst någonstans här på forumet att Dewalt DW745 ska vara bra, har någon erfarenhet av denna eller liknande bordssågar?

DW744 menade jag. Bosch gts 10 har också fått lovord. Jag antar att jag har svarat mig själv.

R
DW744XP alla gånger!

Det är DeWalts klyvsåg med den nya motorn på den nu. Har testat den och det gick att plåga den riktigt bra =)

Har testat både metabos och bosch´s modeller och det är inte alls samma sak på dom två. Är man inte nöjd av nån anledning med dewalt så kan man ju alltid använda deras 30 dgr nöjd kund garanti.

Festool Precisio CS70 varje dag i veckan! Du sa bara att den skulle vara liten, inte billig.

mandus skrev:
Har ni några tips om en mindre bordssåg? Har läst någonstans här på forumet att Dewalt DW745 ska vara bra, har någon erfarenhet av denna eller liknande bordssågar?

DW744 menade jag. Bosch gts 10 har också fått lovord. Jag antar att jag har svarat mig själv.
Det är två kanonsågar du räknar upp. Vilken av dem du än väljer blir du nöjd - ta den snyggaste, eller den som matchar resten av maskinparken bäst ;)

cheesus: Ingår ett sådant där fräscht rött förklade som på filmen? Lutz ist gut.
mattiasp: festool kör jag bara på söndagar...

Makita 2704 finns ju också, med ett bra benställ med hjul. Jag är ute en hyfsat portabel maskin.
Åsikter om denna?

Håller med om att filmen är lite töntig...:)

Men en bra maskin är det och tack vare tråden så fick jag inspiration att gå ut i snickeboa och påbörja bygget av utemöbler inför sommaren.

Bara stress...:)

Angående den filmen så gör aldrig om den kapningen som de visar i början där, med minsta darr på handen så är det mycket stor risk att fingrarna åker. Använd kapanhåll!

/Kent

den där lutzen såg ju rätt nice ut
fanns det fler och var???

Sista exet i Västerås....

Apropå tråden om olyckor...tror ni inte att jag precis sitter med tummen i förband...Den där klyvsågen kom för nära!!!!

Jumbo plus verkar ju intressantare någon som set den på bauhaus?

Cheesus skrev:
Sista exet i Västerås....

Apropå tråden om olyckor...tror ni inte att jag precis sitter med tummen i förband...Den där klyvsågen kom för nära!!!!
...för inte kan det vara handhavande??? :)

mattiasp skrev:
Festool Precisio CS70 varje dag i veckan! Du sa bara att den skulle vara liten, inte billig.
Utan att någonsin ha använt den, bara kollat in o klämt på så skulle jag tveklöst köpa en cs70 om priset inte var en faktor. Så festool-frälst är jag.

Idag har jag en elu 744qs som är en otroligt trevlig bordssåg, som jag varmt rekommenderar.

Tittade på Makita 2704 och Bosch GTS10 då jag köpte bordssåg före jul (glada önskningar från mig till mig).

GTS10 är gedignare än Makitan med bättre konstruktion av anhåll och bord och dessutom med större sågdjup med i stort likadan klinga. Dessutom var Bosch på extrapris 3000 billigare än Makita och med en riktigt bra ställning som ingick.

Smärtar en Makita frälst med böjningar åt Festool, men Boschen är toppenbra med väldans bra precision. Kollade på CS70 men tyckte att priset var åt det högre hållet.

Jag har egentligen bara kört GTS10 i sån omfattning att jag kan säga något om den, men i den oundvikliga kompromissen mellan flyttbarhet och prestanda är det definitivt en bra maskin. Har nu kört den sen slutet av maj, både till bygge och finare snickeri som tappar till ramar osv, samt spårfräsning på längden. Kan rekommendera den! Se till att få med det röda stativet också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.