imported_jo skrev:
Hej, kollade lite på värsås hemsida, men hittade ingen leveransdekl., dåligt!
Vad kostar en lundsbrunn 137 nyckelfärdig inkl platta på mark?
Har PM:at dig - har annars fått höra i en annan tråd ett NF pris på 2 milj i Skåne.

Susanna Sundlöf skrev:
Har PM:at dig - har annars fått höra i en annan tråd ett NF pris på 2 milj i Skåne.
jo jag såg ditt pm, spontant känns det väldigt dyrt för den typen av hus. Ganska basic, inga speciella grejer.
Kolla björklidenhus om du ska ha ett sånt hus, du kapar ner 500 k på priset.
Fick deras katalog idag och där medföljer både prislista o lev dekl.

imported_jo skrev:
jo jag såg ditt pm, spontant känns det väldigt dyrt för den typen av hus. Ganska basic, inga speciella grejer.
Alltså, vi är bundna till Värsåsvillan om vi ska ha den tomten. Annars har vi kollat Björkliden, Vårgårda och LB-hus varav LB helt klart föll oss mest i smaken.

Tack ändå för ditt svar. :)

måste ni ha just DEN tomten då??:rolleyes:

Priser på tomter i skellefteå o i uppsala skiljer sig en del. En havstomt på 2000 kvm med kanonläge här kostar ca 150 k:P

imported_jo skrev:
måste ni ha just DEN tomten då??:rolleyes:
Ja, det är ju just det som är nageln i ögat. :D Vi har äntligen hittat platsen vi vill bo på - efter låååångt letande men vi har såklart slängt ut krokar till LB-säljaren att han har si å så lång tid på sig att toppa det innan vi måste skriva. (Han är dock på semester till 15 aug.)

imported_jo skrev:
Priser på tomter i skellefteå o i uppsala skiljer sig en del. En havstomt på 2000 kvm med kanonläge här kostar ca 150 k:P
Ursäkta trådstölden!

Jo, kan tänka mig det. Vi bor i S-vall nu och här är priserna också väsentligt lägre. ;)

imported_jo skrev:
Priserna skiljer sig väldigt mycket åt i landet och om man skulle få betala 2 miljoner för ett sånt hus i Stockholm så skulle det betraktas som mycket billigt. Som jämförelse så har jag fått pris på LB-hus classic 140 på 2,25, Eksjöhus Lyckan Funkis med vinkel på 2,25 samt Myresjöhus Stallgården på 1,15 (inklusive ryggåstak men avdrag för en massa annat).

Susanna Sundlöf skrev:
Ursäkta en nykomling, lånar tråden lite då det verkar vara tätt med expertis här: :blushing:

Kungkokos, och ni andra som verkar vara enormt insatta, hur ser ni på Värsåsvillan? Har drömt om ett Classic 140 sedan i mars men nu har vi äntligen hittat en tomt som vi älskade från första stund och på den ska ett Värsåsvillan byggas, ett Lundsbrunn 137. Priset är fast och mycket konkurrenskraftigt - vi ska bygga i Uppsala.

Vore jätteskoj med lite input.
Jag har växt upp i Uppsala och varit väldigt engagerad i huspriserna där när mina föräldrar sålde sitt hus + tomt förra året så om du vill ha hjälp med en amatörmässig bedömning om det verkar som ett bra pris så kan du hinta om pris och område.

Absolut! Jag hintade i ett PM. :)

Bara för att justera någons svar ovan. Finndomos två hustillverkare (Hjältevadshus och Modulenthus) har numera gått ifrån torpargrunden till att använda en ny kontruktion, fri från fukt och radon. Det är en typ av fylld, helt isolerad grund. Gå in på in på deras hemsida för att läsa mer.

Skulle precis som någon här sa också välja bort Älvsbyhus då de (vad jag vet) fortfarande använder gammal torpargrund. Billigt, men kanske inte det bästa.

alvaspappa skrev:
Bara för att justera någons svar ovan. Finndomos två hustillverkare (Hjältevadshus och Modulenthus) har numera gått ifrån torpargrunden till att använda en ny kontruktion, fri från fukt och radon. Det är en typ av fylld, helt isolerad grund. Gå in på in på deras hemsida för att läsa mer.

Skulle precis som någon här sa också välja bort Älvsbyhus då de (vad jag vet) fortfarande använder gammal torpargrund. Billigt, men kanske inte det bästa.

Men det är fortfarande ett träbjälklag som håller ihop modulerna.... Och ett träbjälklag är alltid en större risk än en betongplatta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.