Jag söker blomsprutor av så bra kvalitet man kan få tag på

Jag använder ett gäng i snickeriet (bandsåg, rikthyvel, planhyvling, fräs etc har vars en) som jag har Carmalit glidmedel i. Tidigare körde jag waxilit på sprayburk vilket funkade bra, men blev dyrt. Nu köper jag caramalit på dunk o fyller blomsprutorna med. Jag använder också en blomspruta m vatten för att ha när jag torkar bort lim, limmar med PUR etc.

Problemet är att mina blomsprutor är så dåliga (köpta på Jula o Biltema...borde jag fattat..). De är iofs bra att ställa in "strålen" med men de har dålig stryktålighet när de välter i golvet etc. Någon läcker. De är inte direkt top notch.

Var hittar jag sådana?

• Gilla
Messier1994
  • Laddar…
  • Gilla
Messier1994 och 1 till
  • Laddar…
En utmärkt fråga Daniel då det har irriterat mig i åratal.

Själv så letar jag efter en blomsprata som klarar av hartz lösare. Tycker alltid att dom läger av innan dom tar slut. Man pumpar i evigheter inget händer.

• Gilla
Messier1994
  • Laddar…
S
  • Gilla
pär h
  • Laddar…
Jag gillar Wurths flaskor med pump. image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men du kanske vill ha utan pump?

• Gilla
Messier1994
  • Laddar…
Gloria kan jag sätta +1 på, de är dyrare, men de är gedigna, tål lite värre medel att ha i, samt tål lite stryk.

Men även Pressol gör bra sprutor (orange med blåa huvuden)

• Gilla
Messier1994
  • Laddar…
Tittade på pressol på Clas Ohlson idag men blev väl inte riktigt hänförd över känslan. Beställde istället ett gäng gloria pro 05 - recension kommer!

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Nu har sprutorna kommit. Gloria pro 05. 0,5 liter volym, jag vill ha de så små och enkla som möjligt. De känns robusta och mer rejäla än Pressolen som fanns på Clas Ohlson. Men hur de funkar i verkligheten får jag återkomma med. Beställde från Waxdog, de var bra och snabba att ha och göra med.

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.