niclasella skrev:
Japp 250 kvm dubbelgips i tak och vägg och i några väggar där hembio är så är det tre lager.
300 av dem är även osb.
Takhöjd 3 till 5m så många skivor blev det.
Skruvar vet jag inte hur många det är har gjort av med två pack med 10000 skruv sen flertalet mindre förpackningar som jag fått av bror som vi byggde hus åt 1990 så gammla grabber men fungerar kanon.

Häls Niclas
Jag är imponerad, både av dig och skruvdragaren.... :) ....

Binesh skrev:
Åh i det här fallet så hade jag nog kört med en skruvautomat......!

Körde en makita 230voltars gipsskruvare men ingen skruvautomat men efter jag köpt batterimaskinen och testade att använda den några gånger så har 230 voltaren fått ligga.

Vet inte om jag behövt en skruvautomat, det var ganska skönt att det tog lite extra tid att skruva för det tyngsta var att skära, vända och bära skivor. Så skruvandet var rena vilopausen.

Häls Niclas

Jo det är sant, det blev några hundra gipsskivor förra sommaren och bästa stunden var när man skulle skruva (använde slagskruvdragare) :D

Har ni inte sett den nya B&D som Jula saluför? Notera den fantastiska skruvhållaren :D

060092_c.jpg

Trodde först det var ett skämt

Rikard Ågren skrev:
Har ni inte sett den nya B&D som Jula saluför? Notera den fantastiska skruvhållaren :D

[bild]

Trodde först det var ett skämt
Ser inte ut att vara den stabilaste konstruktionen! Själv föredrar jag magnestisk bitshållare :p

Med en magnetisk bitshållare som säkert B&D också har så fattar jag inte varför dom skall lägga på en så rapplig konstruktion...

Om bitshållaren innehåller en tillräckligt kraftig magnet så är ju B&D's konstruktion rätt onödig eller hur

Det kanske blev för dyrt med en magnet i bitshållaren :P

I
Äh!... Det handlar om design ni vet. Inte funktion.

Flådigaste axelhölstret ska givetvis oxå höra till en B&D-skruvdragare. Allt annat vore ju otänkbart. Troligen har designmakarna ännu inte hunnit med den detaljen, men det kommer, var så säker på det. Om inte annat så när köparna uteblir.

Men om sen skruvdragaren duger till att skruva med, är en helt annan femma. Saknas förnuft i designen blir oftast funktionen därefter. Det är då köparna söker sig till andra alternativ och så får designmakarna ta sig ett nytt varv igen :D

Nähä, skall man skruva med den ?!? Skämt å sido... Design före funktion har aldrig imponerat på mig... Jo, faktiskt, innan jag blev med hus så visste jag inte bättre och det tog dessutom ett par månader med hus innan gränsen till galenskap var nådd och bättre verktyg intog boden.

Är det där inte precis den typ av prylar som B&D prånglar ut? För den oinvigde något nytt innovativt, för den som provat det helt värdelöst. Jämför med gel-kuddar och annat skit.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.