1 305 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Bäst lösning för golvvärme under klinkers
Planerar för ombyggnad här hemma. I och med det så vill jag ha klinkers i kök och hall med golvvärme.
Har en gjuten platta och på den tror jag att det idag ligger spån på reglar.
Jag vill att nya golvet bygger så lite som möjligt så att övergång till befintliga golv blir så jämn som möjligt.
Vad är bästa lösningen? Byta ut alla nuvarande spånskivor till sådana med spår i? Eller finns det bättre alternativ?
Som alltid så vill man ju komma lindrigt undan med kostnaden
Har en gjuten platta och på den tror jag att det idag ligger spån på reglar.
Jag vill att nya golvet bygger så lite som möjligt så att övergång till befintliga golv blir så jämn som möjligt.
Vad är bästa lösningen? Byta ut alla nuvarande spånskivor till sådana med spår i? Eller finns det bättre alternativ?
Som alltid så vill man ju komma lindrigt undan med kostnaden
Hur mycket isolering har du under den gjutna plattan? Enklast gissar jag är att riva reglarna och fylla ut med betong/flytspackel och lägga golvvärme där i.
Billigast är nog att göra en bana och köra fräsrally i befintliga spånet.
Hur högt bygger golvvärme, spackel och klinker? Hur tjockt är det befintliga golvet?
Edit: får du plats med golvvärme i spånet som ligger nu om du fräser, eller blir det för tunt?
Billigast är nog att göra en bana och köra fräsrally i befintliga spånet.
Hur högt bygger golvvärme, spackel och klinker? Hur tjockt är det befintliga golvet?
Edit: får du plats med golvvärme i spånet som ligger nu om du fräser, eller blir det för tunt?
Just ja det är ju ett alternativ att slita bort reglar och spån och gjuta in golvvärme.
Jag är osäker på isolering under plattan. Huset är byggt 1981.
Jag är osäker på isolering under plattan. Huset är byggt 1981.
Klicka här för att svara