Finns det möjligtvis någon som har detta kök eller bilder på det ? Har nämligen fått min köksleverans och luckorna såg rent ut sagt fördjävliga ut jämnfört med andra vi tittade på innan vi bestämde oss. Dessutom skiftar mönstret kraftigt mellan luckor och övriga träytor...

Jag har sett detta kök uppmonterat hos en säljare på orten där jag bor och tyvärr såg det ut precis som du beskriver. Flammigt och med en yta som för mig påminde om "plastvarianten" i en husvagn... Av dessa anledningar valde vi bort vitmigmenterad ek trots att vi från början var helt inne på denna lucka!

Det är ju såklart jättetråkigt att ni inte är nöjda! Ser det "onormalt" konstigt ut kanske det kan vara värt att kontakta säljaren, något kan ju ha gått fel hos Ballingslöv. Hoppas det löser sig...

/Lena

Edit: Bilden på ballingslövs hemsida http://www.ballingslov.se/se/kitchen/wood_lasyr/basic/testkok stämmer inte alls med hur köket såg ut i verkligenheten enligt min uppfattning...

Det verkar vara en lösning på väg för oss...pratat med både Ballingslöv samt LB-hus som sett bilder på dessa och höll med om att det inte såg bra ut...
Tilläggas bör att alla träytor inte var dåliga...mest överskåp..
Återkommer med definitivt besked...

Tyvärr ser vitpigmenterad ek lite plastfuskaktig ut.

Flammighet kan man minska/eliminera genom att lägga på fler lager med vitpigmenterad olja.

Det går också att minska vitheten genom att olja över den vitpigmenterade oljan med opigmenterad olja (och vice versa).

Vi har Tibros Skala Ek S-lack (vitpigmenterad ek) och den är allt utom plastig. Ballingslöv måste ha haft problem med processen. Stå på er ;)

Nu har dom kommit fram till att vi först skall montera köket och kolla på "helheten" sen...hmmm...får se om ett par veckor...

Gutte skrev:
Vi har Tibros Skala Ek S-lack (vitpigmenterad ek) och den är allt utom plastig. Ballingslöv måste ha haft problem med processen. Stå på er ;)
Åh tack och Gudskelov, då kan jag vara lugn .....

Mitt kök, Tibro Skala Ek S-lack, kommer nämligen att levereras i februari.

Man fick ett oerhört gediget intryck i affären, och multiplexkanten är ju en fin detalj.

Så här blev mitt kök: Tibrokök Skala Ek Vitpigmenterat S-lack. (tror det betyder sammetslack)

Jag är jättenöjd med faneren, den är mycket jämn i färgen och härlig struktur.
Över diskbänken har jag två ögon i faneren som tittar på mig :o
Det är multiplexlist även på hyllplanen, vilket är bonus.

Det är en 'kaffefläck' på en diskbänkslucka som jag kommer att reklamera, men annars är jag imponerad över hur väl de lyckats med faneren.

Ska ni ha vitpigmenterat, så välj Tibrokök.

Hällsidan; underskåpen ser lite bleka ut, det beror på att vi sågat ut för hällen och det hamnat damm på dem.

• bordplade1_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Luckorna över diskbänken, med de två ''ögonen'' cirka 15 centimeter från underkant  :o

Det kan se ut som en färgskillnad på luckan till höger men det beror på att blixten koncentrerar sig på den vänstra luckan. (Mitt kök är ett parallelkök och jag kan inte backa mer än 80 cm för att ta korten.)

• luckor.jpg
    Skapa konto
Och inuti skåpen.

Prickarna längst in är dels ett hål för en skruv som inte monterats och ett hål för el som inte heller dragits ännu.

• inuti.jpg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.