2 214 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Barstolar i fäcka färger?
Har precis köpt fyra lagomt tråkiga barstolar från Ikea. Modell Dennis, sits och litet ryggstöd i trä (endast trät ska målas). Nu till mitt färgförslag (säg till om ni tycker att det kommer att bli tok-fult...):
Förslag 1: Alla 4 stolar i blank riktigt röd färg.
Förslag 2: Fyra olika färger, en färg på varje stol. Färgerna finns i fyra tavlor i köket.
Förslag 3: Fyra olika nyanser av samma färg, en på varje stol.
Förslag 4: Kast bort, köp nytt... ;D
Köket har i övrigt, vita väggar, björkluckor, trägolv och tak, grått o vitt kakel.
Va tros om detta?
Anna - som behöver färgklickar.
Förslag 1: Alla 4 stolar i blank riktigt röd färg.
Förslag 2: Fyra olika färger, en färg på varje stol. Färgerna finns i fyra tavlor i köket.
Förslag 3: Fyra olika nyanser av samma färg, en på varje stol.
Förslag 4: Kast bort, köp nytt... ;D
Köket har i övrigt, vita väggar, björkluckor, trägolv och tak, grått o vitt kakel.
Va tros om detta?
Anna - som behöver färgklickar.
Här kommer mitt lilla förslag då jag förstått an ni inte vil ha trärent utan lite färg på sakerna.
Förslag 1: Det kanske skulle passa med en stark MioCayenne eller en MioLime (www.mio.se) jag jobbar inte där bara första sidan med färg jag hade under favoriter
.
Förslag 1.1: En på varje stol kanske Alcro.se Barbie(rosa), Tandoori(röd), Oktan(blå) igloo (isblå).
Förslag 2: Alla 4 stolar i blank riktigt röd färg.
Förslag 3: Fyra olika nyanser av samma färg.
Förslag 4: Kast bort, köp nytt...
Hoppas man kan hjälpa till.
/Dellus
Förslag 1: Det kanske skulle passa med en stark MioCayenne eller en MioLime (www.mio.se) jag jobbar inte där bara första sidan med färg jag hade under favoriter
Förslag 1.1: En på varje stol kanske Alcro.se Barbie(rosa), Tandoori(röd), Oktan(blå) igloo (isblå).
Förslag 2: Alla 4 stolar i blank riktigt röd färg.
Förslag 3: Fyra olika nyanser av samma färg.
Förslag 4: Kast bort, köp nytt...
Hoppas man kan hjälpa till.
/Dellus
Produkter som diskuteras: "trärent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Hittade inte heller Dennis när jag kikade där nyss, men den är i samma stil som Franklin, lite lägre och annorlunda rygstöd, men samma princip.
Blankröd tok-lockar! Men även fyra olika färger, frågan är om det inte blir för skrikigt bara.
Ska försöka navigera mig på alcro-sidan nu, de fanns en helmassa färg där!
Vill ha lite tokiga stolar, annars är de sååå tråkiga.
Tack för er input so far!
Jureit: gör int nå alls att du inte har nån smak, bara du tycker till!
Blankröd tok-lockar! Men även fyra olika färger, frågan är om det inte blir för skrikigt bara.
Ska försöka navigera mig på alcro-sidan nu, de fanns en helmassa färg där!
Vill ha lite tokiga stolar, annars är de sååå tråkiga.
Tack för er input so far!
Jureit: gör int nå alls att du inte har nån smak, bara du tycker till!
Vad det än blir så önskar jag att jag vågar tok-måla och inte fegar ur och säger: "äh, de var ju ganska fina som de är ändå". Ska nog bums åka iväg i morrn och köpa färg! Barbie-rosa och turkosa eller billacks-röd? Ja det får vi se!
Fler förslag???
Anna - som nu emigrerar till Canada...
Fler förslag???
Anna - som nu emigrerar till Canada...
Knallröd. tomteröd, signalröd... Kärt barn har många namn! ;D Men DEN färgen tycker jag är underbar! Emotser bilder på resultatet...Charisma skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden