Har precis köpt fyra lagomt tråkiga barstolar från Ikea. Modell Dennis, sits och litet ryggstöd i trä (endast trät ska målas). Nu till mitt färgförslag (säg till om ni tycker att det kommer att bli tok-fult...):

Förslag 1: Alla 4 stolar i blank riktigt röd färg.

Förslag 2: Fyra olika färger, en färg på varje stol. Färgerna finns i fyra tavlor i köket.

Förslag 3: Fyra olika nyanser av samma färg, en på varje stol.

Förslag 4: Kast bort, köp nytt... ;D

Köket har i övrigt, vita väggar, björkluckor, trägolv och tak, grått o vitt kakel.

Va tros om detta?

Anna - som behöver färgklickar.

Vilka färger finns i tavlorna i köket?

/dellus

Håll i dig: Färgerna är allt i från rosa, orange, blå, turkos och gul... Får väl i såfall ta de minst skrikande av dessa olika nyanser... Eller inte!

Här kommer mitt lilla förslag då jag förstått an ni inte vil ha trärent utan lite färg på sakerna.

Förslag 1: Det kanske skulle passa med en stark MioCayenne eller en MioLime (www.mio.se) jag jobbar inte där bara första sidan med färg jag hade under favoriter :-).

Förslag 1.1: En på varje stol kanske Alcro.se Barbie(rosa), Tandoori(röd), Oktan(blå) igloo (isblå).

Förslag 2: Alla 4 stolar i blank riktigt röd färg.

Förslag 3: Fyra olika nyanser av samma färg.

Förslag 4: Kast bort, köp nytt...

Hoppas man kan hjälpa till.

/Dellus

Hittade inte heller Dennis när jag kikade där nyss, men den är i samma stil som Franklin, lite lägre och annorlunda rygstöd, men samma princip.

Blankröd tok-lockar! Men även fyra olika färger, frågan är om det inte blir för skrikigt bara.

Ska försöka navigera mig på alcro-sidan nu, de fanns en helmassa färg där!

Vill ha lite tokiga stolar, annars är de sååå tråkiga.

Tack för er input so far!

Jureit: gör int nå alls att du inte har nån smak, bara du tycker till!

Vad det än blir så önskar jag att jag vågar tok-måla och inte fegar ur och säger: "äh, de var ju ganska fina som de är ändå". Ska nog bums åka iväg i morrn och köpa färg! Barbie-rosa och turkosa eller billacks-röd? Ja det får vi se!

Fler förslag???

Anna - som nu emigrerar till Canada...

Charisma skrev:
Vad det än blir så önskar jag att jag vågar tok-måla och inte fegar ur och säger: "äh, de var ju ganska fina som de är ändå". Ska nog bums åka iväg i morrn och köpa färg! Barbie-rosa och turkosa eller billacks-röd? Ja det får vi se!

Fler förslag???

Anna - som nu emigrerar till Canada...
Knallröd. tomteröd, signalröd... Kärt barn har många namn! ;D Men DEN färgen tycker jag är underbar! Emotser bilder på resultatet... :D

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.