225 534 läst ·
2 243 svar
226k läst
2,2k svar
Barnen på förskolan när man är hemma och bygger
Du kanske ska testa Somalia, extremt lågt skattetryck, men förmodligen inte så länge till.AndersMalmgren skrev:
https://www.na.se/artikel/lars-stroman-somalia-ett-steg-till-pa-vagen-mot-att-bli-ett-normalt-land
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg
Fast då måste du öka skatten än mer på de som blir kvar, alla med inkomst nånstans över medel/median kommer hoppa av.AndersMalmgren skrev:
En bättre väg tror jag är att se till att så många som möjligt gör något vettigt om dagarna. Då belastar de samhället mindre och skatten kan sänkas. Vi får acceptera att vi inte kommer tycka lika som de styrande, men vi får vara med och välja dem - vilket många i länder med system du förespråkar inte får. Förvisso får inte kommunistländer det heller, med den är inte det jag förespråkar.
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg
Problemet är bara med den nuvarande modellen är alla förlorare, entreprenören med cancer dör pga för sen diagnos precis som bidragstagaren som aldrig kämpat en sekund i livet.J JohanLun skrev:Fast då måste du öka skatten än mer på de som blir kvar, alla med inkomst nånstans över medel/median kommer hoppa av.
En bättre väg tror jag är att se till att så många som möjligt gör något vettigt om dagarna. Då belastar de samhället mindre och skatten kan sänkas. Vi får acceptera att vi inte kommer tycka lika som de styrande, men vi får vara med och välja dem - vilket många i länder med system du förespråkar inte får. Förvisso får inte kommunistländer det heller, med den är inte det jag förespråkar.![]()
edit: Lite OT nu va
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg
Håller med att det svenska skattesystemet borde göras om. Vi har alldeles för mycket felplaceringar av ekonomin samt för många som missbrukar systemet. Där ibland de som låter sina barn vara på förskolan när de gör något annat än jobbar.
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg
Jag vill avsäga mig en del av välfärden. Eller visst, föräldapenning osv kan man ju lösa med förskingringar det med. Men tycker ändå det fungerar bättre än sjukvården.C crappyusrname skrev:
Fast jag avskyr att politikerna ska lägga sig i hur jag och min familj fördelar föräldraledigheten, det vet familjen bäst hur man löser inte någon svetsare.
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg
Ojojoj, här var det snillen spekulerar...
Är ni lediga alla ni som gjort ett flertal inlägg nu på måndagens förmiddag?
Blir ni inte "störda" av era barn?
Eller, ni som förespråkar att få umgås så lite som möjligt med barnen, har ni ens egna barn?
Själv har jag rast på förskolan nu, har tillbringat morgonen och förmiddagen med det bästa vi har; barnen.
Är ni lediga alla ni som gjort ett flertal inlägg nu på måndagens förmiddag?
Blir ni inte "störda" av era barn?
Eller, ni som förespråkar att få umgås så lite som möjligt med barnen, har ni ens egna barn?
Själv har jag rast på förskolan nu, har tillbringat morgonen och förmiddagen med det bästa vi har; barnen.
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg