225 518 läst ·
2 243 svar
226k läst
2,2k svar
Barnen på förskolan när man är hemma och bygger
Vi hade möjlighet till ha vänner släktingar och grannar så att det stämde till barnpass.kisumisu skrev:
Åka långa sträckor och passa tider för passa barnen var ett sämre alternativ för oss just då.
Vi använde oss inte av möjligheten till dagis eller förskola av dessa anledningar.
Våra barn verkar ha klarat sig med bra resultat senare i skolan, Dock slarvade den stora bort två MVG, men annars vekar pedagogiken hemmave vara hyfsad om man ser till deras resultat i senare högre utbildningar. De fick väll jobba i kapp.
Om några har behov av förskola och detta tillhandahålls så vad är problemet. Avundsjuka?
Men det var ju bra. Alla har inte såna grannar och vänner.K kest skrev:Vi hade möjlighet till ha vänner släktingar och grannar så att det stämde till barnpass.
Åka långa sträckor och passa tider för passa barnen var ett sämre alternativ för oss just då.
Vi använde oss inte av möjligheten till dagis eller förskola av dessa anledningar.
Våra barn verkar ha klarat sig med bra resultat senare i skolan, Dock slarvade den stora bort två MVG, men annars vekar pedagogiken hemmave vara hyfsad om man ser till deras resultat i senare högre utbildningar. De fick väll jobba i kapp.
Om några har behov av förskola och detta tillhandahålls så vad är problemet. Avundsjuka?
Ja vad är problemet, det är väl avundsjuka.
Men reglerna i våran kommun är så. Möjligtvis att man skulle ta bort barnen helt och lägga dom pengarna till en privat nanny då...o ha alltid hjälpen då man behöver och inte bara dessa enstaka veckor och dagar som idag.
Tror faktiskt du har helt fel. Många vet nog inte ens att det är en regel.D Daniel 109 skrev:
Man stressar ihjäl sig i detta samhälle, betalar löjligt mycket skatt, sen ska ändå nån fånig individ tramsa om detta
Vad är regel?danniee skrev:
Håller med att man stressar ihjäl sig. Speciellt vi som går om varandra eller lever ensamma t ex ensamstående,
Situationen ser nog helt annorlunda ut för dem som det är två i hushållet som kan hjälpas åt med barnen.
Medlem
· Halland
· 4 519 inlägg
Jag ser inte problemet. Vi betalar skatt och du betalar en avgift för att ha barnen i förskola. Bara att utnyttja förmånerna. Det är så här folket har röstat
Har inte läst hela tråden och orkar heller inte göra det med tanke på synen många här verkar ha. Jag jobbar i förskola och är utbildad förskollärare och önskar att alla som inte har en mer övergripande bild av hur det faktiskt funkar i verksamheten är tysta. Barngrupperna är överfulla och personalen går på knäna för att det inte hinns med allt vad det innebär. DÄRFÖR finns det regler som också bör följas av vårdnadshavare. Barnen ska inte vara på förskolan om föräldrarna är lediga, oavsett om det gäller husbygge eller om ni anser att ni behöver egentid, här gäller föräldraansvar. Ni som föräldrar är viktigast för era barn så sluta får det att låta som att förskolan ska ta över ansvaret bara för att ni betalar skatt och förskoleavgift. Förskolan är inte så livsviktig som nutida föräldrar verkar tro, visst finns det många fördelar med förskolan också men jag som är i verksamheten mer än 40h/veckan ser många barn som behöver sina föräldrar.
Vårt samhälle har gått sönder och problemen med barnen på förskolan medan mamma o pappa läkare bygger hus trots läkarbristen är typisk!!!E Emhej skrev:Har inte läst hela tråden och orkar heller inte göra det med tanke på synen många här verkar ha. Jag jobbar i förskola och är utbildad förskollärare och önskar att alla som inte har en mer övergripande bild av hur det faktiskt funkar i verksamheten är tysta. Barngrupperna är överfulla och personalen går på knäna för att det inte hinns med allt vad det innebär. DÄRFÖR finns det regler som också bör följas av vårdnadshavare. Barnen ska inte vara på förskolan om föräldrarna är lediga, oavsett om det gäller husbygge eller om ni anser att ni behöver egentid, här gäller föräldraansvar. Ni som föräldrar är viktigast för era barn så sluta får det att låta som att förskolan ska ta över ansvaret bara för att ni betalar skatt och förskoleavgift. Förskolan är inte så livsviktig som nutida föräldrar verkar tro, visst finns det många fördelar med förskolan också men jag som är i verksamheten mer än 40h/veckan ser många barn som behöver sina föräldrar.
Inte undra på att folk stressar sönder sig i regelfusk och dubbelmoral
Jag skulle ogärna vilja träffa en Läkare som stannat på jobbet en 100 timmar i sträck för att någon inte schemalagt fritid.B byggarätt skrev:
Men vore glad över att denne var insatt i att bryta och häva i ett trångt utrymme om jag skulle skada mig någon gång.
Att mentalt koppla av från yrket underlättar huvudnäringen.
Vi hade en Präst som var uppskattad slaktare
Om nu en stor del av befolkningen har behov av en service så anser jag att det är kommunens plikt i många fall att erbjuda den. Jag tycker nog det är en skillnad på dels resursslöseri i onödan (typ onödig administration) som kostar enorma summor, och tjänsteutnyttjande som faktiskt kommer kommuninvånare till dels (som detta). Jag ser det hellre som högre användningsgrad, och om reglerna inte passar omvärlden så är det bannemig inte fel på omvärlden.ARJU skrev:
Jag argumenterar inte heller för min egen skull, att trycka dessa runda tankesätt i kommunala och statliga fyrkantiga regelverk drabbar inte dig eller mig i första hand utan det drabbar finansieringen av förskolan, det drabbar våra barn och förskolepersonalen, allt från städaren och kocken till förskoleläraren och rektorn via underfinansiering av verksamheten.
Det är inte svårt att inbilla sig att omröstningen i denna tråd är representativ för hur utbrett fuskandet är. Det handlar om extrema nivåer av extra timmar barn befinner sig på förskolan utan att föräldrarna drar sitt strå till stacken via skattesedeln.
Vill man hjälpa de som faktiskt behöver hjälp utöver standard, så gör man det inte genom att validera systemfusk för halva befolkningen.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Alla svar här är så kategoriska och det här svaret är ju rentav löjligt. Om jag ber farmor passa barnen en dag, hatar jag dom då också och bör överväga att lämna dom på barnhem?B Bengt Henrik skrev:
Om jag ber grannflickan passa barnen en kväll, innebär det en omedelbar orosanmälan till soc från dig?
Hör ni
Det finns faktiskt personer som skall ha sitt hus till att BO i. Hör och häpna.
Jag har själv bott med vedspis och utedass och vattenbärning och några plusgrader inomhus och ständig snö på köksgolvet och hur man än vänder det så är det faktiskt i många fall nödvändigt att förbättra sin bostad för att göra vardagslivet så pass mycket mer lättarbetat att man hinner och orkar arbeta på förtjänst.
Nu talar jag inte om burspråk och terasser och annat trams. Jag talar om tätt tak och fungerande skorsten och dubbelfönster och farstu och rinnande vatten och en fungerande köksinredning och ett fungerande badrum och ett vedlider så man inte behöver gräva fram sur ved under snön och ett biltak så bilen inte isar igen och man kommer till arbetet frampå eftermiddagen....... och många andra liknande saker som man behöver ha för att livspusslet skall fungera.
Det finns faktiskt personer som skall ha sitt hus till att BO i. Hör och häpna.
Jag har själv bott med vedspis och utedass och vattenbärning och några plusgrader inomhus och ständig snö på köksgolvet och hur man än vänder det så är det faktiskt i många fall nödvändigt att förbättra sin bostad för att göra vardagslivet så pass mycket mer lättarbetat att man hinner och orkar arbeta på förtjänst.
Nu talar jag inte om burspråk och terasser och annat trams. Jag talar om tätt tak och fungerande skorsten och dubbelfönster och farstu och rinnande vatten och en fungerande köksinredning och ett fungerande badrum och ett vedlider så man inte behöver gräva fram sur ved under snön och ett biltak så bilen inte isar igen och man kommer till arbetet frampå eftermiddagen....... och många andra liknande saker som man behöver ha för att livspusslet skall fungera.
Produkter som diskuteras: "utedass"
Torrtoalett Simplett 28 liter mörkgrå Biolan
Enkel och hygienisk fritidstoalett
3 900 kr inkl moms
Läs mer