Vi har sedan några veckor ett uppblåsbart spa på trädäcket.
850 liter 36 gradig vatten. Två väggar som skyddar från blåst och ett tak.
Är det lämpligt att låta en 3.5 åring bada då utetemperaturen ligger på ca 15 grader?
Hur gör ni?
Vad tycker ni?
850 liter 36 gradig vatten. Två väggar som skyddar från blåst och ett tak.
Är det lämpligt att låta en 3.5 åring bada då utetemperaturen ligger på ca 15 grader?
Hur gör ni?
Vad tycker ni?
Jag skulle inte vara rädd för kylan men snarare för värmen. Låt inte3 åringen bada för länge och håll koll på att hen inte blir för varm.
med 36 grader har ett barn med liten kroppsvolym små möjligheter att reglera kroppstemperaturen
med 36 grader har ett barn med liten kroppsvolym små möjligheter att reglera kroppstemperaturen
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
Jag, sambon och våran 1.5 åriga dotter var ner till badplatsen i veckan, 14 grader i vattnet och ungefär 20 grader i luften, vi ställde ner dottern på strandkanten så hon skulle få känna på vattnet med tårna, men hon sprang ut ända till bröstet och skrattade så mycket hon kunde. Självklart tog vi upp henne så fort hon gått så långt hon ville så hon hann ju inte bli nedkyld mer än ytligt.
Nu kommer väl internetpolisen och säger att vi är världens sämsta föräldrar?
Nu kommer väl internetpolisen och säger att vi är världens sämsta föräldrar?
Man blir inte förkyld av att bada varmt om det är det du menar. Eller av att vara blöt när det är "kyligt". Om det är minusgrader kan det vara bra att ha något torrt utlagt satt trampa på så att man inte fryser fast på trädäcket.
Däremot får ni hålla uppsikt så att det inte blir för varmt, solsting skulle oroa mig, när det gäller små barn! Låt dem inte bara för länge om det är varmare än 15 grader! Och lämna dem aldrig utan uppsikt, ens för några sekunder, när det är ett så djupt och så varmt bad.
Men som sagt, blir det varmare än 15 grader, var noga med att inte låta dem bara för länge!!!
Däremot får ni hålla uppsikt så att det inte blir för varmt, solsting skulle oroa mig, när det gäller små barn! Låt dem inte bara för länge om det är varmare än 15 grader! Och lämna dem aldrig utan uppsikt, ens för några sekunder, när det är ett så djupt och så varmt bad.
Men som sagt, blir det varmare än 15 grader, var noga med att inte låta dem bara för länge!!!
Så tycker de, http://må-bättre.se/varmt-bad-bra-for-halsan/ men det handlar nog om vuxna och bad i varmare vatten.