Är det OK att ha barnen på förskolan när man är hemma och bygger?

• Ja

1 028 Röster 50,2%
  • Nej

1 018 Röster 49,8%
  • Antal röster
    2 046
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om du lägger de på nollränta tappar du 2 procent i värde per år
Kan så vara men det kommer en dag då inte kört eller telefon fungerar då kan man hosta fram en sedel

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
CHEMAS CHEMAS skrev:
Amen hur ska man kunna det om man inte skiter pengar!
Antingen hemmafrun eller au pairen, flera möjligheter att välja på.

BirgitS BirgitS skrev:
Det är nog många som tycker att barn får ut väldigt mycket av en bra och fungerande förskola innan de är 5 år, t.ex. en mycket bättre social kompetens när det gäller att umgås med jämnåriga och knyta an till fler vuxna.
Vem har frågat barnen vad som tycker?

P Pin skrev:
Antingen hemmafrun eller au pairen, flera möjligheter att välja på.
Jag kan inte skriva vad jag tycker om ditt inlägg.

• Haha
Pin
  • Laddar…
Staffans2000
CHEMAS CHEMAS skrev:
Jag kan inte skriva vad jag tycker om ditt inlägg.
Varför?

• Gilla
Pin
  • Laddar…
R Ronekma skrev:
Såg ingen får nog stå för dig för nog vet jag att dom flesta slut för att få det att fungera
Jag fattar fan inte vad du skriver.. Du kanske va hemma tills du va 22?

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Varför?
För att alla kan inte ha en hemmafru eller aupair hemma??

• Gilla
Pin
  • Laddar…
J jassaj skrev:
Många påhittiga svar för att få lämna sina barn på förskolan och slippa umgås med dom.
Har du egna??

• Gilla
CHEMAS
  • Laddar…
Eftersom frågan från TS har spårat ur tycker jag tråden ska stoppas. Det som vi diskuterar nu kanske skulle tas upp i familjeliv.se.

• Gilla
MatCan
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Ja, du har rätt, det var när bristen på arbetskraft var stor i vårt land som man upptäckte alla de kvinnor som gick hemma och gjorde "ingenting" och kvinnorna blev någon sorts reservarbetskraft när behovet uppstod. Så visst var det rent samhällsekonomiskt rätt cyniskt men det betyder inte att det blev dåligt. För varje individ är det viktigt för självkänslan att kunna försörja sig själv, att inte vara ekonomiskt beroende av någon annan. Det öppnade också så småningom möjligheterna för kvinnor att utbilda sig och det har varit till gagn för både kvinnorna och samhället.

Och dagis är bra för barnen, att lära sig saker, det sociala samspelet som är så oerhört viktigt idag.
Jag har inget emot varken dagis eller skatter, men anser att det föreligger tvång i båda fallen. Däremot tycker jag det är ovärdigt ett liberalt samhälle att vi (de facto) bestämmer åt familjerna.

• Gilla
Ronekma
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Det du är inne på är uppfostran ju. Att lära sig att dela med sig med alla.

Jag såg ännu hemskare sak på öppna förskolan. Jag är personligen den som träffar känner av och dömer i efterhand efter egen åsikt.
Men man märkte att de flesta dömde innan de ens umgåtts vilket exkluderade ett eller flera barn pga att föräldrarna höll sina barn undan.
Jag lekte med alla. Men det var rätt roligt ändå att de som exkluderade är inflyttade människor som aldrig bott här. =)
Så om man vill "genustänka" så gå på föräldrarna direkt istället.
Va? Man kan ju inte gå på föräldrarna, vare sig på förskolan eller i skolan. Det skulle vara märkligt.

CHEMAS CHEMAS skrev:
Det var väldigt tydligt för mig vad som åsyftades. Dina föräldrar kanske skulle prövat hemskolning. ;)

CHEMAS CHEMAS skrev:
Staviingsprogram är bra ibland men dom lever eget liv.
Det ska stå att sågningen du skriver om får stå för dig.
Vid 22 års ålder hade jag både jobbat många år och gjort det militära.

Staffans2000
CHEMAS CHEMAS skrev:
För att alla kan inte ha en hemmafru eller aupair hemma??
Nej. Men många kan. Om sambeskattningen återinfördes skulle föräldrarnas möjligheter till val av barnomsorg öka. Kanske även för dig?

Istället för att fåna dig om trådstängning, får du här ett råd som gäller alla trådar som stör chemas: -läs dom inte. Enkelt, eller hur?

Staffan

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
R Ronekma skrev:
Vem har frågat barnen vad som tycker?
Förstår inte vad du menar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.