Jag skall fästa den inre bärlinan på min träfasad. Det sitter smala bärläkt på den.
Skall jag såga bort dessa och skruva bärlinan direkt i panelen ?

Dörrfodret runt altandörren sticker ut lite mer än vad läkten gör, lyfte lite på dörrfodret och
såg en öppning in och isolering så att såga bort den verkar inte vare en kalasidé. Hur göra ?
 
  • altanbild.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du inte fästa bärlinan i sockeln och bygga en liten trapp ner till "däcket" från dörren?
 
montera golvregeln i grunden.......
mvh
snickar estwing
 
Lite för sent för det. Har redan gjutit plintar.
Vill ha altanen i samma höjd som altandörren också.
 
Jag vet inte riktigt hur du tänkt bygga ditt trädäck, men om du fäster bärlinan i grunden och sedan lägger golvbjälkarna på den istället för att använda balkskor så kanske du kan komma upp i samma nivå som dörren. annars kommer det säkert att fungera att fästa den i panelen och in i spikläkten och bakom den borde det ju finnas en regel som du kan träffa om du mäter och tänker lite.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.